دونالد ترامپ پلتفرم رمزارز برای جوامع محروم راه‌اندازی می‌کند

اقتصاد ایران: ترامپ درحال راه‌اندازی پلتفرم ارزهای دیجیتال برای جوامع محروم و بدون بانک است.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و پسرانش پیشنهاد راه‌اندازی پلتفرم ارزهای دیجیتال برای جوامع محروم و بدون بانک را مطرح کردند. این پیشنهاد که در پستی در شبکه‌های اجتماعی تروث، متعلق به ترامپ، ارائه شد، جزئیات کمی را شامل می‌شود، اما ترامپ و پسرانش اشاره کردند که این پلتفرم جوامع بدون بانک و محروم را هدف قرار خواهد داد.

در این پست آمده است: «برای مدت طولانی، متوسط مردم آمریکا، توسط بانک‌های بزرگ و نخبگان مالی تحت فشار بوده‌اند. زمان آن است که با هم [در برابرشان] موضع بگیریم. نافرمان باش.» این پلتفرم، The DeFiant Ones نام دارد و به بازارهای مالی غیرمتمرکز اشاره دارد.

پست ترامپ در تروث، به یک کانال تلگرامی برای پلتفرم مورد بحث پیوند شده است. پست‌های کانال تلگرامی مربوط‌به تاریخ ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) است و آن را تنها کانال رسمی تلگرام برای پروژه‌ی ترامپ دیفای می‌نامند. هیچ جزئیاتی درباره‌ی پروژه‌ی دیفای ترامپ وجود ندارد؛ این‌که این پروژه می‌تواند سازمان غیرمتمرکز مستقل، کوین، بازار معاملاتی، وبلاگ و نشریه‌ی رمزارز یا هرچیزی دیگری باشد مشخص نیست.

پست تروث پلتفرم رمزارز ترامپ
Truthsocial/@realDonaldTrump

نشریه‌ی ارزهای دیجیتال بلاک، اوایل ماه‌جاری در گزارشی اعلام کرد، ماه جولای (تیر) شرکتی به نام AMG Software Solutions درخواست ثبت علامت تجاری Be DeFiant و World Liberty و World Liberty Financial را ارائه کرد. در این پرونده آمده است که علامت تجاری World Liberty Financial به ارائه‌ی اطلاعات مالی غیرمتمرکز (دیفای) اشاره دارد.

در مصاحبه‌های اخیر، پسران ترامپ، دونالد جونیور و اریک، معتقدند که این پروژه می‌تواند جوامع محروم را هدف قرار دهد. اریک‌ترامپ به نیویورک‌پست گفت: «اساساً بیش‌از نیمی از کشور درحال‌حاضر بدون بانک هستند. به این معنی که آن‌ها برای دریافت وام از بیشتر مؤسسات رد می‌شوند. اما با استفاده از این فناوری، آن‌ها می‌توانند فوراً براساس ریاضیات، نه سیاست، ازطرف وام‌دهنده تأیید یا رد شوند. پول می‌تواند در عرض چند دقیقه در حساب آن‌ها باشد؛ نه چند ماه.»

یکی از پروژه‌های به‌ظاهر نوع‌دوستانه‌ی قبلی ترامپ، دانشگاه ترامپ بود. این دانشگاه به کلاهبرداری از دانشجویان متهم شد و ۲۵ میلیون دلار غرامت پرداخت کرد. این جریمه بابت سه پرونده‌ی شکایت از دانشگاهش پرداخت شد.

این تصور که رمزارزها می‌توانند کمک کنند تا افراد بدون‌بانک دسترسی بهتری به خدمات‌ مالی داشته باشند، در این صنعت شایع است. اما گزارش‌ها خلاف آن را نشان می‌دهند. مرکز پیشرفت آمریکا (CAP)، اندیشکده‌ی لیبرال، هیچ مدرک سیستماتیکی مبنی‌بر ارزان‌تر بودن تراکنش‌های کریپتو نسبت‌به تراکنش‌های مالی سنتی پیدا نکرد و معتقد است که دارایی‌های کریپتو عمدتاً برای سفته‌بازی کاربرد دارند نه پرداخت.

تاد فیلیپس مدیر سابق مقررات مالی و حاکمیت شرکتی از CAP در سال ۲۰۲۲ گفت: «هدف اساسی از شمول مالی، بهبود رفاه کلی اقتصادی افراد کم‌درآمد است و تشویق مردم به استفاده از چک حقوق یا پس‌انداز، که به سختی به‌دست آمده، برای خرید دارایی‌های پرخطر می‌تواند برعکس عمل کند.»

مقالات مرتبط
  • ترامپ برای مقابله با چین قصد دارد ذخایر بیت‌کوین آمریکا را افزایش دهد
  • گفت‌وگوی ایلان ماسک با دونالد ترامپ با یک فاجعه فنی آغاز شد
  • دونالد ترامپ ایران را به هک‌کردن کمپین ریاست‌جمهوری‌اش متهم کرد

The DeFiant Ones اولین اقدام ترامپ در زمینه‌ی رمزارز نیست. او سخنران اصلی کنفرانس بیت‌کوین امسال در نشویل تنسی بود. در آن کنفرانس ترامپ قول داد که گری جنسلر، رئیس فعلی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، دشمن همیشگی جامعه‌ی کریپتو را برکنار کند.

آخرین اطلاعات فاش‌شده‌ی مالی ترامپ نشان می‌دهد، او بین یک تا ۵ میلیون دلار دارایی رمزارز دارد؛ همچنین از سه مجموعه‌‌ی NFT خود ۷٫۲ میلیون‌دلار کسب کرده است. البته افرادی که NFT-های ترامپ را خریدند خوش‌شانس نبودند؛ برخی از توکن‌های خریداری شده، بلافاصله پس از خرید ارزش خود را از دست دادند. تا آوریل امسال حجم معاملات NFT-های ترامپ ۹۹ درصد کاهش یافت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ