راهپیمایی اربعین‌حسینی نماد وحدت و اقتدار جهان اسلام است

اقتصاد ایران: اراک- خطیب جمعه اراک گفت: راهپیمایی اربعین حسینی، نماد وحدت و اقتدار جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اراک با تبریک هفته دولت، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای بزرگ و شورآفرین برای دفاع از مکتب اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

وی افزود: آنچه اربعین حسینی را به یک نماد بزرگ سیاست و حماسه حضور تبدیل کرده است حضور مردم از سراسر جهان و عشق و ارادتی است که به اهل‌بیت (‌ع) دارند.

امام جمعه اراک، راهپیمایی اربعین حسینی را نماد وحدت و اقتدار جهان اسلام دانست و گفت: اربعین حسینی، یکی از مصادیق قدرت و اقتدار امروز دنیای اسلام و فضایی برای همدلی، اتحاد و همراهی برای ایجاد حکومت حضرت قائم (عج) خواهد بود.

وی با اشاره بر اهمیت شرکت در مراسم‌های اربعین گفت: حضور در اجتماع اربعین در کربلا توفیق بزرگی است اما آنهایی که توفیق رفتن به کربلا نداشتند، می‌توانند روز اربعین در اجتماع بزرگ حسینی در امامزاده محمد عابد (ع) فراهان شرکت کنند.

دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امید است سران کشور با الگو گیری از شهید رجایی، باهنر و شهید رئیسی در راستای پیشرفت و آبادانی کشور گام‌های مهمی را در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیت و فرهنگ کشور بردارند.

امام جمعه اراک با تاکید بر تلاش شبانه روزی و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه توسط دولت چهاردهم گفت: موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید در اولویت مسائل داخلی کشور هستند و همه باید به جای دعوا و بازی‌های سیاسی به فکر خدمت به اقشار مختلف جامعه باشند.

جابجایی وزرا خللی در امور کشور ایجاد نکند

امام جمعه اراک با اشاره به انتخاب وزرا دولت چهاردهم گفت: جابجایی وزرا نیاید خللی در امور کشور ایجاد کند.

آیت الله دری ادامه داد: با توجه به نقش کارگران در توسعه و شکوفایی کشور انتظار می‌رود شأن و منزلت آنها از سوی مدیران صنایع تأمین شود.

وی با اشاره به حمله اسرائیل مسجد الاقصی گفت: اقدام اسرائیل در واقع توهین به مقدسات مسلمانان است، چهار میلیون مسجد در دنیا داریم و جایگاه این مکان‌ها به عنوان پایگاه دین و ولایت باید حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در اراک با اشاره به روز پزشک گفت: مسأله بهداشت، درمان و سلامت جامعه، رشد جمعیت، تأمین مواد غذایی، مواد دارویی و بهداشت و درمان متناسب با نیازهای جامعه از اصلی‌ترین مسائل کشور است و این مهم باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و آمادگی لازم برای مقابله با بیماری‌هایی نظیر کرونا و آبله میمونی را داشته باشد.

آیت الله دری با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی گفت: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و درمان و حوزه‌های علمیه باید آمادگی کامل برای سال تحصیلی جدید داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ