بهره‌مندی از کنگره اربعین برای وحدت‌بخشی امت اسلام

اقتصاد ایران: شیراز- امام جمعه موقت شیراز با اشاره به برکات کنگره‌ اربعین حسینی گفت: امیدواریم مسوولان از این فرصت در جریان معرفت‌افزایی، فرهنگ‌سازی و وحدت بخشی امت اسلام استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: بر اساس روایاتی که از ائمه علیهم السلام و سیره عملی اهل بیت و همچنین مراجع و علمای ما رسیده، راهپیمایی اربعین حسینی را در طول تاریخ داشته‌ایم.

وی افزود: امیدوار هستیم که مسئولین از این فرصت در جریان معرفت افزایی و فرهنگ سازی و وحدت بخشی امت اسلام استفاده و بهره‌برداری بیشتری کنند.

حجت الاسلام محمودی تاکید کرد: در سازمان‌ها و ارگان‌های متعددی برای جاماندگان از اربعین حسینی برای روز اربعین برنامه‌های بسیار مهمی تدارک دیدند، مخصوصاً تعبیر دلدادگان اربعین را هم مقام معظم رهبری فرمودند برای کسانی که موفق نشدند به این سفر بروند ولی می‌توانند در شهرهای خود به سوگواری بپردازند و خوشبختانه با تمهیدات و مقدماتی که مسئولین استان دیدند چند سال است که بهترین راهپیمایی از نظر کمی و کیفی را استان فارس دارد.

وی در ادامه به فرا رسیدن هفته دولت و شهادت شهیدان محمد علی رجایی و حجت الاسلام باهنر اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نکته بسیار زیبایی را پیرامون این ۲ بزرگوار فرمودند که شهیدان رجایی و باهنر در همان مدت کوتاه مسئولیتشان طوری عمل کردند که از خودشان برای ما الگو باقی گذاشتند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: شهیدان رجایی و باهنر حقاً مظهر علم، عمل، اخلاص و پرکاری بودند و آنچه که این ۲ نفر را به حرکت وا می‌داشت اول عشق به عدالت بود و دوم عشق به ارزش‌های انقلاب اسلامی.

وی مساله فلسطین را مساله اول جهان اسلام دانست و گفت: ما الان در یازدهمین ماه از شروع طوفان الاقصی هستیم در یک جنگ بسیار نابرابر رژیم تروریستی و کودک کش صهیونیستی بر علیه عده‌ای از مردم، کودکان و زنان و استفاده از سلاح‌های ممنوعه برای بمباران، یعنی آخرین سلاح‌هایی که ساخت آمریکا و متحدانش است و در کنوانسیون‌های بین‌المللی نظامی در جنگ‌های شهری استفاده از آنها ممنوع است ولی اسرائیل با حمایت دولت جانی و تروریست آمریکا از این سلاح‌ها استفاده می‌کند.

محمودی افزود: آمار شهدای فلسطین از ۴۰ هزار نفر عبور کرد و تعداد زخمی‌ها و مجروحین هم از ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و متأسفانه اوج وقاحت را از این تروریست‌ها در تجاوز به حریم کشور عزیزمان را هم شاهد هستیم.

وی گفت: از یک سو جریان آتش بس و صلح را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر می‌بینیم که شروع می‌کنند به اعزام ناوهای هواپیمابر و زیردریایی و ارسال بمب‌هایی برای ایجاد رعب و وحشت اما خیلی جای تأسف است برای اینکه این افرادی که خودشان را بزرگان این جهان مطرح می‌کنند و خود را کدخدای دهکده جهانی می‌دانند اینقدر در محاسباتشان ضعیف و ناتوان هستند که آموزه را آزمودن خطاست، آنها آزمودند که ۱۱ ماه است دارند بر سر این کودکان و زنان و مردان بمب می‌ریزند و بیشترین سلاح‌هایی که الان دارد استفاده می‌شود حتی بیشتر از جنگ بین روسیه و اوکراین در فلسطین استفاده می‌شود باز هم می‌خواهند آزموده را آزمایش کنند.

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: امیدوار هستیم که این حرکت رژیم سفاک و جنایتکار رژیم اشغالگر قدس موجب تنویر روز افزون افکار عمومی شود.

وی گفت: ما امیدواریم کشور عزیزمان که مصمم به دفاع از حاکمیت است پاسخ کوبنده‌ای دهد که حاصل جمع این اقدامات و تنویر افکار عمومی در سراسر جهان نابودی نزدیک رژیم سفاک و خونخوار اشغالگر قدس باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ