برشی از یک مستند اربعینی که از کتاب شهید آوینی آمده است

اقتصاد ایران: برش‌هایی از مستند اربعینی «رستاخیز به روایت سید مرتضی آوینی» که برداشتی از کتاب «فتح خون» شهید آوینی است، از تلویزیون پخش می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دویست و دومین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه 2 شهریورماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. تجربه‌های فیلمسازی مستند در حیات وحش موضوع اصلی این قسمت از نردبان است و مجید گل عبد، از مستندسازان این عرصه مهمان نردبان خواهد بود. او در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره چالش‌ها، سختی‌ها و زیبایی‌های ساخت مستند از حیات وحش زیبای ایران سخن می‌گوید. مروری بر آثار وی نیز بخش دیگری از نردبان خواهد بود.

مجید گل عبد، مستندهایی از حیات وحش ایران ساخته و بخش‌هایی از زیبایی‌های جانوری ایران را به تصویر کشیده است. از جمله آثار وی می‌توان به «داستان بقا»، مجموعه مستند «پرندگان ایران»، «چین دامنه البرز» و ... اشاره کرد. 

در بخش دیگری از برنامه نردبان این هفته، برش‌هایی از فیلم مستند «رستاخیز به روایت سید مرتضی آوینی» به کارگردانی سعید صادقی به نمایش درمی‌آید. فیلم مستند «رستاخیز به روایت سید مرتضی آوینی»، برداشتی از کتاب «فتح خون» نوشته شهید سیدمرتضی مرتضی آوینی و با موضوع اربعین حسینی است که توسط گروهی متشکل از 17 مستندساز ساخته شده است. قلم شیوای آوینی و توصیف زیبای او از اربعین شهادت اباعبدالله الحسین، رنگ و بوی خاصی به این مستند داده است.

همچنین، فیلم مستند «آر21؛ نامی مستعار برای همبستگی» ساخته مهند یعقوبی مرور می‌شود؛ این مستند 71 دقیقه‌ای که محصول سال 2022 فلسطین، بلژیک و قطر است، مروری بر سال‌ها جنایتی هست که بر فلسطین رفته و سراغ مبارز‌ه‌هایی رفته که بین سال‌های 1960 تا 1980 برای تعیین سرنوشت‌ مردم فلسطین در سراسر دنیا انجام شده است.

در بخش «عکاسی مستند»، دو عکاس کشور مهمان نردبان هستند؛ در این بخش، فرامرز عامل بردبار و اکبر قاسم‌پور از سال‌ها تجربیات خود در عرصه عکاسی سخن می‌گویند و چالش‌ها و نقاط روشن این رشته هنری را مقابل دوربین بیان می‌کنند. «کارگاه تجربه» نیز به عکاسی ماجراجویانه اختصاص داشته و بخش دوم از هفدهمین قسمت از کارنامه هنری «جیمی چین» را بررسی می‌کند.

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور و ضبط شده در استودیو نفت، با بخش‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت 17:30 روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت 00:00 و 14:30 است.

مستند , سینما , اربعین ,

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ