مردم غزه در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام قرار گرفته‌اند

اقتصاد ایران: تربت حیدریه- امام جمعه تربت حیدریه گفت: امروز مردم غزه و فلسطین در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد معلمی در آئین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: در جریان رٱی اعتماد مجلس، برخی از وزرای که به لحاظ نگاه به انقلاب و نظام رٱی کمتری آوردند، حاوی پیام است، اما به هرحال وزیر شدند و همه موظفند به دولت و وزرا کمک کنند.

امام جمعه تربت حیدریه تصریح کرد: با انتخاب وزرا، انتصاب معاونت‌ها در سطح وزارتخانه و سازمان‌ها شروع می‌شود که از رئیس‌جمهور و وزرا تقاضا داریم در انتخاب معاونان و رؤسا جناحی عمل نکنند و بررسی کنند کدام افراد شایسته مسؤولیت هستند تا بتوانند دولت را یاری کنند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در تأیید وزرا از رهبری انقلاب سخن به میان آوردند و این نباید بدان معنا باشد که فلان وزیر را رهبری تأیید کرده، در عین حال بر فرض اینکه رهبری هم از وزیری حمایت کرده، لذا هر وزیری خودش باید پاسخگوی عملکردش باشد.

معلمی بیان کرد: شهید رئیسی هیچگاه دنبال حاشیه نبود و هرگز فعالیت‌های دولت را به حاشیه نمی‌برد، لذا دولت چهاردهم هم باید همین رویه را دنبال کند و اصل خدمتگزاری را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه تربت حیدریه افزود: امروز دولت هم اقتدار و هم اختیار دارد و فرد دوم کشور و نظام رئیس جمهور است، همه اختیارات را هم دارد و دوره اینکه نمی‌گذارند و نمی‌شود و نمی‌توانیم تمام شده، در عین حال نهاد امامت جمعه همچون گذشته در جایگاه مطالبه‌گری هم از دولت واقع بینانه دفاع و هم نقد منصفانه می‌کند.

صهیونیسم از گسترش فرهنگ اربعین هراس دارد

وی گفت: در شرایطی که همگان اجتماع جهانی اربعین حسینی را یکی از محورهای اصلی زمینه‌سازان ظهور می‌دانند، در عین حال صهیونیسم از گسترش فرهنگ اربعین هراس دارد و آن را بایکوت خبری می‌کند.

معلمی اظهار کرد: در مراسم جهانی اربعین حسینی نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه فرق و ادیان الهی از پنج قاره جهان جذب مغناطیس حسینی شدند و با شور و اشتیاق در این اجتماع حضور دارند.

امام جمعه تربت حیدریه تصریح کرد: این بدان معناست که اربعین متعلق به شیعیان و مسلمانان نیست و هر کسی به‌دنبال ظلم‌ستیزی و دل در گرو مظلوم دارد با الگوبرداری از قیام سیدالشهدا علیه‌السلام پا در این عرصه جهانی گذاشته است.

وی بیان کرد: امروز در دنیا رسانه‌های غربی سعی دارند چهره منفور و منفی از این همایش جهانی نشان دهند، بنابراین می‌خواهند القا کنند این حرکت مخصوص شیعیان است و همچنان به‌دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی هستند.

معلمی گفت: ما چهار برهه شاخص زمانی در تاریخ اسلام داریم که ابتدای آن بعثت پیامبر مکرم اسلام و بعد از آن غدیر خم و عاشورا و ظهور است که سه زمان آن گذشته و اکنون در آستانه ظهور قرار گرفته‌ایم.

امام جمعه تربت‌حیدریه اظهار کرد: یقیناً برای ظهور زمینه‌سازی لازم است و یکی از مهم‌ترین آن اجتماع عظیم و جهانی اربعین حسینی است که بتوان دل‌ها و قلب‌ها را همراه و آماده کرد.

وی اضافه کرد: امروز مردم مظلوم غزه زیر بمباران شدید رژیم غاصب صهیونیستی قرار گرفته‌اند و در مدت کمتر از یک سال بیش از ۴۰ هزار نفر اعم از کودک و زن و مرد را به شهادت رسانده است، در عین حال این نماد ظلمی است که در جهان آشکار شده و اربعین ظرفیتی است برای تبیین این موضوع که صهیونیست نه تنها دشمن اسلام است، بلکه دشمن انسانیت و بشریت است.

معلمی یکی از محورهای مهم جهاد تبیین در پیاده‌روی اربعین حسینی را انعکاس مظلومیت مردم غزه عنوان کرد و گفت: امروز مردم غزه و فلسطین در خط مقدم مبارزه با دشمنان اسلام و بشریت قرار گرفته‌اند و همه کسانی که دل در گرو اسلام و انسانیت دارند باید به هر نحو ممکن برای آزادی این مردم مظلوم تلاش کنند.

امام جمعه تربت حیدریه افزود: به فضل الهی امسال در پیاده‌روی اربعین حسینی شاهد اهتزاز پرچم فلسطین در مسیر هستیم و برخی زائران از کشورهای مختلف جهان با همراه داشتن پرچم فلسطین صدای مردم مظلوم غزه را به گوش جهانیان می‌رسانند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ