کنگره جهانی اربعین فصل تمدن سازی اسلامی است

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه اهرم گفت: کنگره جهانی اربعین فصل نشان دادن اقتدار و وحدت مستضعفان عالم و فصل تمدن سازی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت اسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته شهر اهرم عنوان داشت: در کتاب المستدرک روایتی نورانی از نبی مکرم اسلام نقل شده است که می‌فرماید: «إِنَ‏ الْمُسْلِمَ‏ إِذَا جَاءَهُ أَخُوهُ الْمُسْلِمُ» وقتی مسلمانی برادر مسلمانش به نزدش بیاید «فَقَامَ مَعَهُ فِی حَاجَتِهِ کَانَ کَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّه» و قیام کند برای رفع حاجت او ثواب مجاهد در راه خدا به او عطا می‌شود.

امام جمعه اهرم افزود: پیغمبر اکرم همچنین می‌فرماید: هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند «اعطاه الله مثل عددهم خُدّاما فی الجنه» خداوند به تعداد کسانی که خدمت گرفتند، در بهشت برای خدمت کنندگان خادم قرار می‌دهد.

امام جمعه اهرم ادامه داد: در آستانه اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرار داریم و جا دارد از همه کسانی که در امر اقامه عزا و خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام چه در شهرستان و در مسیر کاروان‌های اربعین و چه در نجف و کربلا خدمت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

وی گفت: مسئول عتبات عالیات شهرستان بعد از ایام خدمت رسانی اربعین نسبت به اربعین سال بعد حتماً با خادمین موکب ها جلساتی داشته باشند و نواقص کار برای خدمت رسانیِ بهتر برطرف کنند و نگاه تربیتی و فرهنگی در خدمات در اولویت باشد.

وی تصریح کرد: در بحث تأمین مالی موکب ها که هرچه این امر مقدس به شرکت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی متصل شود پایگاه مردمی و جایگاه مردم حذف خواهد شد و برکت کار از بین خواهد رفت و آنچه سبب شده این امر مقدس روز به روز باشکوه‌تر برگزار شود حضور عاشقانه مردم است، بله این برای مسئولین استان زنگ هشدار است و نگاه غلطی است که صنعت، وحدت مردم این استان را هدف گرفته و با تقسیم استان به شمال و جنوب از مسئولیت‌های اجتماعی کم بگذارد.

پهلو زاده اضافه کرد: مردم استان بوشهر قبل از صنعت و بعد از صنعت همان مردم نجیب و با اصالت هستند اما مسئولان صنعت نفت با نگاه «جعل اهل‌ها شیعا» بدانند این اختلاف طبقاتی در هیچ جایی وجاهت ندارد و این باید اصلاح شود و همانطور که آسیب‌های امنیتی و اجتماعی و فرهنگی برای مردم استان ایجاد می‌کند و در بحث اشتغال هم به حداقل‌ها رضایت داده‌اند مثل همین تلمبه خانه شماره ۲ اهرم با ۲۱ درصد به کارگیری جوانان بومی شهرستان این بی مهری‌ها و ترک فعل‌ها باید از طریق مسئولین قضائی و نمایندگان مجلس پیگیری شود و قانون برای چند تا ماشین شوتی و کسانی که دارند کالا جابجا می‌کنند نباشد.

امام جمعه اهرم یاد آور شد: لذا تا می‌توانیم مردم، نوجوانان را در امر مقدس خدمت رسانی در موکب ها شبکه سازی کنیم که محرم و صفر است اسلام را زنده نگه داشته نه صنعت.

وی ادامه داد: کنگره جهانی اربعین فصل نشان دادن اقتدار و وحدت مستضعفان عالم، و فصل تمدن سازی اسلامی است.

وی گفت: این مراسم اربعین همه امتها را به هم نزدیک تر می‌کند تا ان شاء الله صاحب عصر و زمان حضرت بقیه الله الاعظم ظهور کند و همه پلیدی‌ها و همه ظلم‌ها و استکبار را از روی زمین بردارد و امیدواریم خداوند هرچه زودتر «محیی معالم دین» و «قاسم شوکة المعتدین» را برساند.

وی خاطرنشان کرد: دوران خدمت بسیار زودگذر است می‌توان با نیت خیر و عمل مومنانه بهشت را تضمین کرد و می‌شود عکس آن هم واقع شود.

امام جمعه اهرم بیان کرد: از زحمات مجموعه دولت از فرماندار، معاونین و بخشداران و مسئولین اداره‌ها که شبانه روز تلاش کردند که نواقص و کاستی‌های این شهرستان را کم کنند صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنیم و کارهایی که سال‌ها بود بر زمین مانده بود یا به اتمام رسید یا در حال اتمام است.

پهلواده افزود: در شهرستان هم در دولت شهید آیت الله رئیسی با طراحی و برنامه ریزی طرح‌های پیشران و مهمی برای پیشرفت شهرستان دیده شده و در حال انجام است، از نوسازی مدارس گرفته که از مجموعه نوسازی و دکتر احمدی تشکر می‌کنیم و ان شاء الله با اهتمام بیشتر نسبت به شهرستان تنگستان تفاهم نامه امضا شده را تکمیل کنند و به سرانجام برسانند.

امام جمعه اهرم اضافه کرد: از طرح‌های واگذاری ۸۰۰ قطعه زمین به مردم و احداث آب شیرین کن و خط انتقال آب، از طرح‌های شیلات و آسفالت و تعریض و بهسازی محورهای شهرستان خدماتی است که یا به بهره برداری می‌رسد و یا کار اجرایی آن شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از شرایط فتنه‌های سال‌های اخیر و ایجاد گسل‌ها نیاز بود به سمت یک وفاق حرکت کرد که دولت شهید رئیسی با حرکت صادقانه در این مسیر و ناتمام ماندن کار جهادی شهید و با وجود شرایط بسیار حساس منطقه‌ای و بین المللی و در مواجهه و رویارویی با نظام سلطه و استکبار لازم بود این خدمت و این وفاق سریع‌تر شکل بگیرد که در گام اول، مردم با انتخاب رئیس جمهوری با شعار وفاق ملی و در گام دوم هم مجلس با رأی اعتماد کامل در ایجاد انسجام داخلی راه را برای برطرف کردن موانع رشد اقتصادی و ارتقا جایگاه بین المللی و مقابله کامل با نظام سلطه برداشته شد.

وی گفت: امید است این دولت بتواند در مسیر خدمت به مردم و پاسداری از حرمت خون شهدا و حافظ آرمان‌ها و ارزشهای نظام انقلابی ثابت قدم باشد و قطعاً نگاه تحولی باید به داخل باشد و انتظار از دشمن جواب نداده و نخواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ