برپایی مراسم دلدادگان حسینی در قزوین با حضور ۴۰ موکب

اقتصاد ایران: قزوین- دبیر اجرایی مراسم دلدادگان حسینی از برپایی مراسم دلدادگان حسینی در قزوین و در روز اربعین با حضور ۴۰ موکب خبر داد.

علی جلیلوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم دلدادگان حسینی در شهر قزوین اظهار کرد: مراسم دلدادگان حسینی در قزوین در روز اربعین در استان قزوین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به صورت خودجوش با حضور تشکل‌های مردمی برگزار می‌شود، افزود: این برنامه در تمامی شهرهای قزوین برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مراسم دلدادگان حسینی در قزوین اظهار کرد: این برنامه در شهر قزوین از ساعت ۹:۳۰ دقیقه از محل میدان میرعماد آغاز و به آستان مقدس امامزاده حسین (ع) ختم خواهد شد.

وی بیان کرد: در طی مسیر بیش از ۴۰ موکب خدمات مختلفی را از اطعام تا مباحث فرهنگی به مردم و عزاداران حاضر در مراسم ارائه خواهند کرد.

جلیلوند شعار مراسم امسال را «طریق‌الاقصی» اعلام و تصریح کرد: اهمیت موضوع غزه و تبیین جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت از مقاومت باعث نامگذاری این روز شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری برای سیدالشهدا و همچنین احیای سنت چهارپایه خوانی در طی مسیر عزاداری و در نهایت برگزار نماز ظهر اربعین و اقامه زیارت اربعین از برنامه‌های این روز است.

دبیر اجرایی مراسم دلدادگان حسینی اضافه کرد: در طول مسیر مواکب خدمات مختلفی را برای همه اقشار از جمله بانوان، کودکان و نوجوانان تدارک دیده اند.

وی بیان کرد: این مراسم و پیاده روی نماد حرکت به سمت ولایت برای کسانی است که نتوانسته اند خود را به کربلا و نجف برسانند.

جلیلوند در پایان اربعین را شروع تبیین واقعه عاشورا دانست و عنوان کرد: اربعین به نماد اتحاد جهان تشیع و تدارک دیدن زمینه ظهور حضرت بقیه الله (عج) است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ