گلکسی رینگ سامسونگ قابل تعمیر نیست

اقتصاد ایران: کالبدشکافی گلکسی رینگ نشان می‌دهد تعمیر این حلقه‌ی هوشمند به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.

وب‌سایت iFixit اخیراً گلکسی رینگ سامسونگ را کالبد شکافی کرده است و نتایج به‌دست‌آمده چندان جالب به‌نظر نمی‌رسند. قیمت ۳۹۹ دلاری این محصول نشان می‌دهد که سامسونگ انتظار تعمیر یا تعویض باتری آن را ندارد. در واقع، تعویض باتری گلکسی رینگ بدون از بین‌بردن کل دستگاه امکان‌پذیر نیست و سایر قطعات نیز به‌طور کامل روی برد اصلی لحیم شده‌اند.

روند جداسازی قطعات گلکسی رینگ شامل ذوب‌کردن پوشش رزین در قسمت داخلی و سپس جداسازی تکه‌های آن با ابزار تیز می‌شود. iFixit همچنین اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) از گلکسی رینگ را منتشر کرد که بهترین نمای داخلی این محصول را به ما ارائه می‌دهد.

قطعات داخلی گلکسی رینگ
قطعات داخلی گلکسی رینگ

جا دادن تعداد زیادی قطعه در بدنه‌ی باریک گلکسی رینگ، شاهکار مهندسی محسوب می‌شود، اما همین موضوع نقطه‌ضعف اصلی حلقه‌ی هوشمند سامسونگ است، زیرا همه‌ی قطعات به‌صورت مهروموم‌شده و غیرقابل تعمیر طراحی شده‌اند.

همان‌طور که iFixit اشاره می‌کند، قلب تپنده‌ی گلکسی رینگ، تراشه‌ی nRF5340 شرکت Nordic Semiconductor است که از دو هسته‌ی آرم Cortex-M33، رم ۵۱۲ کیلوبایت، حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ مگابایت و بلوتوث ۵٫۴ بهره می‌برد. از دیگر قطعات این محصول می‌توان به سیم‌پیچ شارژ بی‌سیم کوچک، باتری، تگ NFC و آنتنی برای انتقال سیگنال بین حلقه و گوشی هوشمند اشاره کرد.

مقالات مرتبط:
  • گلکسی رینگ با گوشی‌های غیرسامسونگ هم کار می‌کند
  • ظاهراً تقاضا برای گلکسی رینگ سامسونگ فراتر از انتظار بوده است

نکته‌ی جالب اینکه سیم‌پیچ شارژ گلکسی رینگ به‌جای لحیم‌شدن، با استفاده از کانکتور به برد اصلی متصل شده است. به‌هر حال، برد اصلی به‌طور کامل در بدنه‌ی گلکسی رینگ مهر و موم شده و عملاً امکان تعویض آن بدون شکستن حلقه وجود ندارد.

اگر به‌دنبال حلقه‌ی هوشمندی هستید که درصورت خرابی، قابل‌تعمیر باشد، گلکسی رینگ سامسونگ گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. غول فناوری کره‌ی جنوبی اولویت را بر طراحی باریک و ظریف این محصول قرار داده است و به نظر می‌رسد قابلیت تعمیر قربانی زیبایی ظاهری شده باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ