اربعین رزمایش بزرگ برای غبارزدایی از ذلالت‌ها و گمراهی است

اقتصاد ایران: زنجان- امام جمعه موقت زنجان گفت: اربعین یک رزمایش بزرگ برای غبار زدایی از ذلالت‌ها و گمراهی بوده و نشان از اقتدار و عظمت اسلام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید یعقوب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه اربعین یک رزمایش بزرگ برای غبار زدایی از ذلالت‌ها و گمراهی است و نشان از اقتدار و عظمت اسلام است، گفت: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده عظمت واقعه کربلا و زنده بودن پیام امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه هر سال همایش باشکوه پیاده روی اربعین با حضور گسترده مسلمانان از کشورهای مختلف برگزار می‌شود، افزود: پیاده‌روی اربعین، نشان از عشق و ارادت مردم ایران اسلامی امام حسین (ع) است.

موسوی با اشاره به اینکه کسانی که پیاده به کربلا می‌روند، ثواب زیادی می‌برند و این نشان از اهمیت این برنامه فرهنگی سیاسی است، ادامه داد: در فلسفه قیام امام حسین (ع)، مکتب ایشان و مسیرشان جذابیت خاصی وجود دارد و خاری برای چشم دشمنان بوده است.

امام جمعه موقت شهر زنجان با بیان اینکه راه قدس از کربلاست، گفت: آنچه امروز در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین رخ می‌دهد، باید مورد توجه جدی جهانیان قرار گرفته و برای ریشه کنی اسرائیل غاصب، همه متحد و یکدل باشند.

موسوی با بیان اینکه امروز همه ملت‌های جهان باید برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین متحد و همدل باشند، افزود: این روزها شاهد هستیم دولت‌های خود فروخته به دلیل ریاست چند روزه دنیا از جنایت‌های وحشتناک چشم‌پوشی کرده و سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: این روزها نیز شاهد وقوع پیاپی فاجعه در غزه هستیم که متأسفانه مجامع بین‌المللی در برابر آن سکوت می‌کنند و مسلمانان باید با اتحاد صدای مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و این رسالت همه ما است.

امام جمعه موقت زنجان با بیان اینکه موکب‌های اربعین، تیم‌های امدادی و درمانی در مسیر پیاده خدمات رسانی می‌کنند، گفت: هر سال شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم هستیم و جهانیان مشاهده می‌کنند که شیعیان همچنان واقعه کربلا و مصیبت اهل‌بیت (ع) را در ذهن داشته و آن را فراموش نمی‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ