وزیر کشور: تا این لحظه برای تامین اتوبوس مشکلی نداشتیم

اقتصاد ایران: ایلام-وزیر کشور گفت: تا این لحظه برای تامین اتوبوس مشکلی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مومنی ظهر جمعه در نشست ستاد اربعین استان در مرکز مانیتورینگ شهر مهران اظهار کرد: موج بازگشت زوار اربعین حسینی در مرزهای کشور بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران پرتردد مرز کشور بوده است، افزود: تمامی امکانات و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار فراهم شده است.

وزیر کشور عنوان کرد: خصوص وسایل نقلیه در مرزهای اربعینی پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و اگر احیاناً کمبودی وجود داشت تدابیری اتخاذ خواهیم کرد.

زیرساخت‌های اربعین در ایلام طی سه اخیر متحول شده است

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز جمعه ۲ مردادماه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در سالن مانیتورینگ شهر مهران، با بیان این‌که مهران گرانیگاه اربعین و قطب عتبات عالیات، است، اظهار داشت: زیرساخت‌های اربعین در ایلام طی سه اخیر متحول شده است به‌طوری‌که پارکینگ اربعین به وسعت ۴۶ هکتار ایجاد و در این پارکینگ، ظرفیت پارک بیش از ۱۰۰ هزار خودرو مهیا شده است.

وی افزود: در این مکان، چندین مجموعه سرویس بهداشتی، فروشگاه و چندین موکب برای توزیع بسته‌های غذای گرم و بطری آب معدنی خنک راه‌اندازی شده است.

استاندار ایلام یادآور شد: این مجموعه مجهز به پایش تصویری است و امسال هزینه پارکینگ هر خودرو به‌صورت هوشمند دریافت می‌شود.

وی افزود: طی دو سال اخیر بیش از ۲۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای پرتردد ساخته شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: پارک جنگلی چغاسبز ساماندهی و سامان‌دهی مواکب میدان اربعین طراحی و اجرا شد و احداث چهار باب نمازخانه در پارکینگ‌ها در مرز مهران و چندین نمازخانه در ورودی شهرستان‌ها از دیگر اقدامات انجام شده طی سه سال اخیر است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: سه دستگاه یخ‌ساز خریداری شده است و در حوزه تامین آب و یخ و توزیع یخ مشکل خاصی نداریم.

وی یادآورشد: ۵۷ پروژه با اعتبار سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور برای ساخت سرویس‌های بهداشتی، مجتمع‌های فرهنگی و سایبان‌ها در دست اقدام است.

بهرام‌نیا با قدردانی از سپاه، بسیج و فراجا و همه دست‌اندرکاران، گقت: حدود ۴۲ هزار متر مربع سایبان دائم و ۳۲ هزار متر مربع سایبان موقت با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان برای رفاه زوار احداث شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۲ هزار متربع موزاییک در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران ایجاد، ۱۰ کیلومتر مه‌پاش نصب و راه پدافندی اربعین در آستانه بهره‌برداری است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام در خصوص تونل کبیرکوه، گفت: فقط برای تونل کبیرکوه که به‌صورت موقت زیر بار ترافیک رفت ظرف دو سال ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شد که با تزریق اعتبار امیدوارم مشکل روشنایی کامل و نیز سیستم تهویه آن برطرف شود.

وی با اشاره به اهتمام مدیران استان برای برگزاری باشکوه کنگره اربعین‌حسینی، گفت: برای باشکوه برگزار شدن کنگره اربعین‌حسینی ریل‌گذاری کردیم. طی سه سال گذشته زیرساخت‌ها ایجاد، ساختارها تعریف و اربعین در ایلام نظام‌مند شده است.

ادامه دارد...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ