راهپیمایی اربعین سبب رشد روحیه مقاومت و اخلاق مداری می شود

اقتصاد ایران: قرچک- امام جمعه قرچک گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی باشکوه و حیرت انگیز بوده، چرا که با شرکت در این حماسه روحیه مقاومت و اخلاق مداری در انسان رشد می‌کند لذا اربعین تمدن ساز جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت اله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک گفت: در ایام اربعین تمامی مسلمانان و عاشقان اباعبدالله به حقانیت امام حسین (ع) و شهدای کربلا شهادت می‌دهند و در راه امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم قدم بر می‌دارند.

اسماعیلی ادامه داد: برای رسیدن به هدف عالی و توحید باید دل و جان ما در اختیار خدا و اهل‌بیت (ع) باشد علاوه بر آن پایبندی به جایگاه اربعین است، چرا که این روز وحدت آفرین و هدایتگر جامعه اسلامی است.

امام جمعه قرچک گفت: راهپیمایی اربعین یک حرکت جمعی با شکوه و حیرت انگیز است، چرا که با شرکت در این حماسه، روحیه مقاومت و اخلاق مداری در انسان رشد می‌کند لذا اربعین تمدن ساز جامعه است.

وی با بیان این که در دنیای اسلام تا کنون مخلوقی نبوده که به اندازه اباعبدالله (ع) به عهد و پیمان الهی وفادار بوده باشد، گفت: اما ما هم برای نزدیک شدن به آن مقام باید به عهد و پیمان امام عصر پایبند باشیم، امروزه وظیفه ملت‌های اسلامی، ترویج اسلام ناب محمدی (ص) و پیدا کردن بایدها و نبایدهای ترویج این فرهنگ است، چرا که حالا دشمن با تمام خود در برابر مسلمانان ایستاده تا اسلام را در جهان کمرنگ کند.

امام جمعه قرچک گفت: همین‌که هم اکنون دنیای کفر و نفاق در برابر قیام اربعین سکوت کرده و نمی‌تواند شک و شبهه‌ای در عظمت این قیام ایجاد کند، نشان از بزرگی بیش از اندازه عاشوراست، پس باید مسلمانان با جهاد تبیین این فرهنگ را گسترش دهند.

وی سپس به شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو تن از اسوه‌های نامدار در حوزه‌های مدیریتی در طول تاریخ انقلاب اسلامی هستند، که در دوران حضور با خدمت خود به مردم حماسه آفریدند.

امام جمعه قرچک در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این شهر به رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم اشاره کرد و آن را بیانگر اتحاد و توقع دانست و افزود: ملت برای آینده خود متوقع است و دولت مردان باید با تفکر راهبردی و درست از این اعتماد به خوبی استفاده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ