۳۳۶ دلار در روز برای پوشیدن لباس مخصوص و عینک واقعیت مجازی؛ تسلا استخدام می‌کند

اقتصاد ایران: تسلا برای آموزش ربات انسان‌نمای اپتیموس مبلغ ۴۸ دلار در هر ساعت در ازای پوشیدن لباس موشن‌کپچر و هدست واقعیت مجازی می‌پردازد.

اگر تحمل پوشیدن لباس موشن‌کپچر را برای ساعت‌های طولانی دارید، تسلا کار ایدئالی برای شما دارد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت لینکدین، این شرکت در سال گذشته، ده‌ها نفر را برای استفاده از همین لباس‌ها جهت آموزش ربات انسان‌نمای خود به‌نام اپتیموس استخدام کرده است.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اولین‌بار در سال ۲۰۲۱ از برنامه‌های شرکتش برای ساخت ربات انسان‌نمایی به نام اپتیموس رونمایی کرد. او می‌گوید ربات مذکور در نهایت قادر خواهد بود کارهای مختلفی را برعهده بگیرد، از کار در کارخانه گرفته تا نقش یک پرستار.

تسلا در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۴۰۳) اعلام کرد دو نمونه از ربات‌های اپتیموس را در یکی از کارخانه‌های خود مستقر و همزمان با توسعه‌ی این ربات‌ها، کارمندانی را برای کار با آن‌ها استخدام کرده است.

طبق شرح شغلی ارائه‌شده در وب‌سایت استخدامی تسلا، عنوان این موقعیت شغلی «اپراتور جمع‌آوری داده» است. کارکنان استخدام‌شده در این نقش باید مسیرهای آزمایشی را طی کنند و درحالی‌که لباس موشن‌کپچر و هدست واقعیت مجازی به تن دارند، برای بیش از هفت ساعت در روز وظایف تعیین‌شده را انجام دهند.

انتظار می‌رود کارکنان علاوه‌بر جمع‌آوری داده، اطلاعات جمع‌آوری‌شده را تحلیل کنند، گزارش‌های روزانه درمورد آن بنویسند و همچنین روی برخی کارهای جزئی مرتبط با تجهیزات و نرم‌افزار آن کار کنند.

به‌نوشته‌ی بیزنس‌اینسایدر، موقعیت شغلی جدید تسلا همچنین محدودیت قدی خاصی دارد و متقاضیان باید قدی بین ۱۷۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر داشته باشند. کریستین هوبیکی، متخصص رباتیک از دانشگاه فلوریدا می‌گوید به احتمال زیاد تسلا به‌دنبال افرادی است که نه‌تنها در لباس‌های مخصوص جا شوند، بلکه اندازه‌ای مشابه ربات اپتیموس داشته باشند. طبق گفته‌ی ایلان ماسک، قد این ربات حدود ۱۷۳ سانتی‌متر خواهد بود.

تسلا همچنین به‌دنبال افرادی است که بتوانند برای مدت طولانی لباس موشن‌کپچر و هدست واقعیت مجازی را تحمل کنند و در برابر برخی از مشکلات ناشی از استفاده‌ی طولانی‌مدت از این تجهیزات، ازجمله گیجی و علائم «بیماری واقعیت مجازی» مقاوم باشند.

طبق اعلامیه‌ی شغلی تسلا، این شرکت به‌دنبال کارکنان تمام‌وقت است و مبلغی بین ۲۵٫۲۵ تا ۴۸ دلار در ساعت به آن‌ها حقوق می‌دهد. موقعیت شغلی مورد بحث در شیفت‌های مختلفی ازجمله ۸ صبح تا ۴:۳۰ بعدازظهر، ۴ بعدازظهر تا ۰۰:۳۰ بامداد و ۰۰:۰۰ بامداد تا ۸:۳۰ صبح ارائه می‌شود.

آنی‌مش گارگ، پژوهشگر ارشد در انویدیا ریسرچ و استاد رباتیک در مؤسسه فناوری جورجیا می‌گوید شغل جدید واحد رباتیک تسلا احتمالاً شامل جمع‌آوری داده‌ها از طریق انجام کارهای ساده با لباس موشن‌کپچر است که ضبط می‌شوند و متخصصان از این اطلاعات برای آموزش سیستم هوش مصنوعی ربات بهره می‌برند. همچنین به‌نظر می‌رسد بخشی از وظایف افراد استخدام‌شده، کنترل مستقیم ربات انسان‌نما از راه‌دور باشد.

حساب کاربری تسلا اپتیموس در ایکس قبلاً تصویری از شغل جدیدش ارائه داده است. این ویدئو نشان می‌دهد که اپراتور با لباس موشن‌کپچر، دستکش‌های مخصوص و هدست واقعیت مجازی، درحال برداشتن اشیاء است و نسخه‌ی مجازی ربات تسلا اپتیموس همان حرکات را انجام می‌دهد.

کارشناسان باور دارند تسلا احتمالاً در تلاش است تا حجم عظیمی از داده‌ها را برای ربات اپتیموس جمع‌آوری کند. جاناتان ایتکن، متخصص رباتیک از دانشگاه شفیلد می‌گوید: «این دقیقاً همان کاری است که تسلا با سیستم خودران AutoPilot انجام می‌دهد، اما به‌جای جمع‌آوری داده از ناوگان خودروهایش، به مردم پول می‌دهد تا به کارخانه یا محل کار بیایند و وظایف مورد نظر را انجام دهند.»

مقالات مرتبط:
  • تسلا برای تعلیم ربات انسان‌نمای Optimus، نیروی انسانی استخدام می‌کند
  • ایلان ماسک: ربات‌های انسان‌نمای تسلا سال آینده به‌صورت داخلی استفاده خواهند شد

گارگ، پژوهشگر انویدیا و استاد رباتیک تخمین می‌زند که تسلا باید صدها هزار تا میلیون‌ها ساعت داده جمع‌آوری کند تا به اپتیموس آموزش دهد که چگونه در کارخانه‌های تسلا کار کند. اینکار می‌تواند به صرف زمان و هزینه‌ی زیادی نیاز داشته باشد.

استفاده از لباس‌های موشن‌کپچر و کنترل از راه‌ دور در آموزش ربات‌ها، روش جدید‌ی محسوب نمی‌شود، اما تسلا یکی از اولین شرکت‌هایی است که تلاش می‌کند از این روش در چنین مقیاسی و برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف عمومی استفاده کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ