اربعین جریان فکری جهان را به نفع مظلوم تغییر می‌دهد

اقتصاد ایران: گرگان- امام جمعه گرگان گفت: در دنیای امروز که مستکبران جهان با استفاده از فرهنگ درحال جابه جایی مظلوم و ظالم هستند، مراسم اربعین این جریان فکری را تغییر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به خطبه‌های ۱۹۱ نهج‌البلاغه امیر المومنین علی (ع) اظهار کرد: همان گونه که حضرت علی (ع) در این خطبه می‌فرمایند تقوا راه روشنی است که باعث سعادت و عاقبت به خیری انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حقیقت تقوا بندگی است، افزود: اگر انسان بنده خدا نباشد هیچگاه تقوا پیشه نمی‌کند و از نفس خود پیروی می‌کند.

امام جمعه گرگان گفت: نهج‌البلاغه باعث روشنی راه می‌شود که می‌طلبد همه انسان‌ها به آن توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اربعین حسینی، افزود: شرکت در راهپیمایی اربعین یکی از اتفاقات مهمی است که توسط مسلمانان در حال رقم خوردن است.

نورمفیدی با اشاره به اینکه در دنیا قدرت اقتصادی و نظامی یکی از موضوعات مهم کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: امروز قدرت فرهنگی از دیگر موارد پیشه گرفته است چرا که برخی‌ها معتقدند با در اختیار گرفتن اندیشه و ذهن افراد هر طور که بخواهند جامعه را به همان سمت جهت می‌دهند.

امام جمعه گرگان گفت: امروز با استفاده از قدرت فرهنگی مسائل غزه و فلسطین را طوری تبلیغ می‌کنند که ظالم را مظلوم و مظلوم را ظالم جلوه می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز جریان اربعین افکار جهانیان را به سوی امام حسین می‌کشاند و ایشان را در دنیا معرفی می‌کند.

نورمفیدی با بیان اینکه امروز با مقتل خوانی نمی‌توان امام حسین را به جهانیان معرفی کرد، افزود: نویسندگان و متفکران ما با هنری که در اختیار دارند می‌توانند به معرفی این حضرت بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل مدعی ارتش شکست ناپذیر است اما با پهپادی که توسط حزب الله لبنان به داخل اسرائیل فرستاده و از لایحه‌های امنیتی عبور کرده و انفجاری که در تل‌آویو رخ داده است نشان می‌دهد خطر در نزدیکی اسرائیل است و می‌تواند آن را نابود کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ