پنج سال بعد؛ تست خودرو افسانه‌ای استون مارتین والهالا همچنان ادامه دارد

اقتصاد ایران: خودرو افسانه‌ای استون‌مارتین والهالا پنج‌سال پس از رونمایی هنوز در دست توسعه قرار دارد.

کانسپت AM-RB 003 سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو ژنو به‌عنوان پیش‌نمایشی از ابرخودرو بعدی موتور وسط استون‌مارتین معرفی شد. در آن زمان استون‌مارتین گفت که نسخه‌ی تولیدی ابرخودرو جدیدش قبل از پایان سال ۲۰۲۱ راهی خیابان‌ها خواهد شد؛ اکنون پنج‌سال از آن تاریخ گذشته و هنوز نمونه‌های آزمایشی خودرو والهالا درحال تست در پیست نوربرگ‌رینگ هستند.

نمونه‌ی آزمایشی ابرخودرو والهالا با بال عقب بزرگ خود بسیار شاخص به‌نظر می‌رسد. پکیج آیرودینامیکی برای اعمال بیش از ۶۰۰ کیلوگرم نیروی روبه‌‌پایین (داون‌فورس) در سرعت ۲۴۰ کیلومتربرساعت مناسب خواهد بود. استون‌مارتین هنوز حاضر نیست طراحی نهایی خودرو را به رسانه‌ها نشان دهد.

والهالا در ابتدا، قرار بود از موتور V6 سه لیتری تویین‌توربو ساخت خود استون‌مارتین استفاده کند؛ اما بعداً این موتور جای خود را به یک V8 بزرگ‌تر ساخت مرسدس AMG داد؛ موتور میل‌لنگ تخت چهار لیتری تویین‌توربو که می‌تواند به ۷۲۰۰ دوربردقیقه برسد و چرخ‌های عقب را به‌حرکت در آورد.

موتور احتراقی به‌تنهایی ۸۰۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. با این‌حال، والهالا ابرخودرویی صرفا درون‌سوز نخواهد بود، زیرا سیستم هیبریدی با سه موتور برقی به کمک موتور احتراقی می‌آیند تا والهالا در مجموع ۹۹۸ اسب بخار قدرت تولید کند.

نمای جلو ابرخودرو استون‌مارتین والهالا با پوشش‌های استتاری
نمای جانبی ابرخودرو استون‌مارتین والهالا با پوشش‌های استتاری

ابرخودرو آینده‌ی استون‌مارتین برای کاهش وزن، دنده‌عقب ندارد و در عوض، موتورهای جلو عملکرد حرکت معکوس را فراهم می‌کنند. موتور برقی سوم داخل گیربکس جای گرفته و قدرتش را به محور عقب می‌فرستد. این موتور به‌عنوان استارتر یا ژنراتور برای موتور احتراقی نیز عمل می‌کند.

مقالات مرتبط
  • استون‌ مارتین والیانت رونمایی شد؛ ابرخودرو ۱۲ سیلندر با گیربکس دستی
  • سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

با فرض صحت اعداد ادعایی استون‌مارتین، والهالا می‌تواند در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو ظاهرا ۳۵۰ کیلومتربرساعت خواهد بود؛ البته سرعت خودرو با استفاده‌ی صرف از موتورهای برقی، از ۱۲۸ کیلومتربرساعت فراتر نخواهد رفت. والهالا در حالت تمام‌برقی می‌تواند تنها ۱۵ کیلومتر بپیماید، وزن والهالا پیش‌از افزودن مایعات خنک‌کننده ۱۵۴۹ کیلوگرم اعلام شده است.

استون‌مارتین وعده می‌دهد که تولید ۹۹۹ دستگاه والهالا را در سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد. والهالا در بازار باید با رقبایی از جمله مک‌لارن آرتورا، فراری SF90 Stradale و لامبورگینی تمراریو که به‌تازگی معرفی شده، رقابت کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ