ذوق‌زدگی برای آمبولانس های جدید در حالی که آمبولانس‌های فرسوده هنوز پنچر می‌شوند!

اقتصاد ایران: رئیس مرکز اورژانس استان تهران در حالی با ذوق زدگی اعلام کرد پنج دستگاه آمبولانس بنز و تویوتا هایس در سال جاری به ناوگان اورژانس تهران اضافه شده است که این تعداد در مقایسه با نیاز واقعی این شهر بسیار ناچیز است.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران اعلام کرد پنج دستگاه آمبولانس بنز و پنج دستگاه تویوتا هایس در سال جاری به ناوگان اورژانس تهران اضافه شده است.

وی مدعی شده با افزودن این 5 دستگاه آمبولانس توان عملیاتی اورژانس تهران به طور قابل توجهی افزایش یافته و امکان ارائه خدمات سریع‌تر و با کیفیت‌تر به بیماران در سراسر استان فراهم شده است.

با توجه به جمعیت بالای تهران که بیش از ۹ میلیون نفر است و در برخی آمارها با احتساب حومه به بیش از ۱۳ میلیون نفر می‌رسد، اضافه شدن تنها ۱۰ دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس تهران به‌نظر ناکافی است. تهران به دلیل تراکم بالای جمعیتی، ترافیک سنگین و نیازهای اورژانسی متعدد، نیاز به ناوگان بسیار بزرگ‌تر و مجهزتری دارد.

در استانداردهای جهانی، به ازای هر 50 هزار تا 100 هزار نفر یک آمبولانس لازم است. بنابراین، برای شهری مثل تهران با حداقل ۹ میلیون جمعیت، به بیش از ۹۰ تا ۱۸۰ آمبولانس نیاز است.

موضوع فرسودگی آمبولانس‌های موجود و حتی خبرهایی که از پنچر شدن آن‌ها در مواقع اضطراری منتشر شده یکی از مسائل واقعا نگران‌کننده در سیستم بهداشت و درمان ایران است. بسیاری از آمبولانس‌های موجود در ناوگان اورژانس کشور، به دلیل سن بالا و استفاده مداوم، دچار مشکلات فنی و فرسودگی شده‌اند. این امر نه تنها کارایی این آمبولانس‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند در شرایط اورژانسی، جان بیماران را نیز به خطر بیندازد.

هرچند اضافه شدن آمبولانس‌های جدید به ناوگان خبر خوبی است، اما اگر برنامه‌ای برای نگهداری و ارتقای مستمر ناوگان موجود وجود نداشته باشد، مشکلات فرسودگی و حتی بروز مشکلاتی مانند پنچر شدن ادامه خواهد داشت.

در چنین شرایطی، اضافه شدن تنها ۵ دستگاه بنز و ۵ دستگاه تویوتا هایس به ناوگان اورژانس، در مقایسه با نیاز واقعی این شهر، یک گام بسیار کوچک به حساب می‌آید. ذوق‌زدگی و اعلام این تعداد اندک آمبولانس نشان‌دهنده شکاف بزرگی بین نیازهای واقعی و تلاش‌های انجام‌شده باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ