راهپیمایی اربعین به یک رزمایش فراملی و مذهبی تبدیل شده است

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم گفت: راهپیمایی اربعین با گذشت زمان و با حضور ملیت‌های مختلف به یک رویداد اجتماعی بزرگ و رزمایش فرا ملی و مذهبی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت از امروز دوم شهریور آغاز می‌شود و نامگذاری این هفته از هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ صورت گرفته که دو یار دیرین و مبارز نستوه انقلاب یعنی شهید رجایی و شهید باهنر که هر دو نمونه‌ای از دولت مردان مردمی بودند به دست منافقان کینه دوز به شهادت رسیدند.

امام جمعه قم بیان کرد: طی این هفته با اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت هر زمان آشنا می‌شویم و امسال در این هفته یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان را در ذهن داریم و خدمات این عزیزان خستگی ناپذیر را گرامی می‌داریم.

عضو مجلس خبرگزاری رهبری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت چهاردهم بتواند راه شهید آیت الله رئیسی را با صلابت و جهادی ادامه دهد، ابراز کرد: مراسم پیاده روی اربعین یک سنت مذهبی است و برای آن خیرات و برکاتی فراوانی ذکر شده است.

وی اضافه کرد: روایتی از امام صادق داریم که راهپیمایان اربعین برای هر گامی که برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بر می‌دارند، اجر و برکات زیادی دریافت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت عنوان کرد: راهپیمایی اربعین رفته رفته با گذشت زمان و با حضور ملیت‌های مختلف به یک رویداد اجتماعی بزرگ و رزمایش فرا ملی و مذهبی تبدیل شده است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: برای صیانت از این دستاورد حسینی باید چاره اندیشی کرد و راهکارهای آن تأمین امنیت توسط دولت در راهپیمایی اربعین، مشخص کردن سهمیه برای مدیریت زائران، آشنا کردن زائران ایرانی با فرهنگ عراقی‌ها در اربعین و بالعکس، یاری جستن از میانجی‌های فرهنگی برای برگزاری مراسم‌ها، همکاری ایران و عراق برای برپایی مواکب مشترک و اجتناب از خدشه دار کردن وحدت ملت‌های ایران عراق، است.

امام جمعه قم اذعان کرد: حماسه عاشورا در نیم روز اتفاق افتاد ولی این اربعین بود که با مدیریت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جاودانه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ۳۰ مردادماه مصادف با روز مسجد و به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در ۱۹۶۹ میلادی بود که این روز با ابتکار جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت ادامه داد: روز مسجد اساساً روز انقلابی است و مسجد از هسته مقاومت، مقاومت نظامی، امنیتی و مقاومت فرهنگی تشکیل می‌شود.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: شیوه کار بصیرت و هدایت فرهنگی را باید در مسجد آموخت و کسانی که اظهار می‌کند، مسجد محل اقامت نماز است، این‌ها همان جدا انگارهای دین از سیاست هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: با نهضت امام خمینی (ره) مسجد کارایی خود را مجدد به دست آورد ولی بازهم باید از کارکرد مسجد صیانت کرد و دشمن نیز به دنبال این است تا وحدت مسلمانان را خدشه دار کرده و آن‌ها را از مسجد دور کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ