دولتمردان تمام توان خود را صرف خدمت به مردم کنند

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه موقت برازجان گفت: دولتمردان تمام توان خود را صرف خدمت صادقانه به مردم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: امام عسکری علیه السلام یکی از نشانه‌ها و علامات مؤمن را زیارت اربعین بیان کرده و فرمود: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است؛ ۵۰ رکعت نماز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن و بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن.

امام جمعه موقت برازجان افزود: در عصر ائمه هدی علیهم السلام اهل بیت (ع) مروجان زیارت امام حسین (ع) بودند و در عصر غیبت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف علمای شیعه مروجان و عاملان زیارت امام حسین علیه السلام خصوصاً زیارت اربعین حسینی بودند و رفته رفته فرهنگ زیارت در جامعه اسلامی جایگاه خود را یافت.

وی گفت: اکنون سالانه میلیون‌ها نفر به زیارت اهل بیت علیهم السلام می‌شتابند و در اقصی نقاط عالم زیارت اربعین می‌خوانند و لذت معنوی می‌برند و به خواندن زیارت اربعین در روز اربعین توصیه می‌کنم.

پیاده روی اربعین حسینی

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: پیاده روی اربعین سرور و سالار شهیدان با خیل میلیون‌ها انسان از اقصی نقاط عالم، مهمترین حماسه جاودان و رستاخیز عظیم عشق و بزرگترین تجمع انسانی در کره خاکی است که این روزها در سرزمین‌های نور کعبه آمال عارفان نجف اشرف، کربلای معلی و در کاظمین و سامرا در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: ماهیت پیاده روی اربعین متفاوت از همه سفرهای دنیاست، حتی سفرهایی که روزهای دیگر سال به کربلا و مشاهد شریفه می‌رویم.

وی گفت: این سفر، سفری عاشقانه همراه با عشق است رهروان این سفر، نه از سرزنش خار مغیلان دلگیر و ملولند و نه از تابش آفتاب گرم و سوزان رنجورند و نه از انفجار بمب و رگبار گلوله‌ها هراسانند.

حجت الاسلام کشاورز بارگاهی بیان کرد: این سفر سراسر نور و زیبایی است، در این سفر ترنم ذکر و یاد پروردگار، صوت دلنشین قرآن و اذان، قنوت و نماز، زمزمه مناجات و نیاز، صدای نوحه و عزا و ندای لبیک یا حسین و فریاد برائت از کفار و مشرکین به گوش می‌رسد.

وی گفت: در این سفر، زیارت و حرم، اشک و آه، نماز و نیایش و استجابت و دعا رنگ و بوی دیگری دارد و با سفرهای دیگر متفاوت است و مهر و محبت، ایثار و کرامت، فتوت و جوانمردی، رعایت اخلاق و ادب در اقیانوس انسانیت موج می‌زند.

وی تصریح کرد: در این سفر مردان و زنانی فرشته خوی و کودکان و نوجوانانی معصوم را می‌بینی که با زبان عصمت و پاکی شما را به موکب و یا بیت و خانه خود فرا می‌خوانند بدون اینکه زبان شما را بدانند و یا از آئین شما بپرسند و یا از ملیت شما آگاه باشند بلکه پیوست فریاد می‌زنند زائر بفرما، قدمهای تان بر روی دیدگان ما، کرم نما و فرود آی خانه خانه توست.

امام جمعه موقت برازجان یادآور شد: در این سفر موکب داران، متبسم و خندان با چهره‌های گشاده و آغوش‌های باز، با سینی‌های پر از شربت و غذا به استقبال می آیند و زائران را برای استراحت در موکب فرا می‌خوانند، در خیابان‌ها و کوچه‌های مسیر عبور زائران حسینی، عزیزانی را می‌بینی که در آفتاب گرم سوزان بدون سایه بان بر خاک نشسته گرم نشسته و بر دست و بر کف پای زائران بوسه می‌زنند و غبار از کشف زائران بر می‌گیرند و آن را واکس می‌زنند و پای زائران را ماساژ می‌دهند.

وی گفت: زائران حسینی وقتی این همه زیبایی و نور، معنویت و صفا، کرامت و انسانیت، اخلاق و ادب، فتوت و جوانمردی را مشاهده می‌کنند احساس می‌کنند در بهشت هستند و خستگی سفر را از یاد می‌برند به همین خاطر هر کسی به سرزمین کربلا وادی عشق وارد می‌شود دوست ندارد دوباره از آن خارج شود و جا دارد از ملت شریف و با کرامت عراق بخاطر رفتار کریمانه و مهمان نوازی بی نظیر آنان تشکر ویژه شود.

امام جمعه موقت برازجان اضافه کرد: پیاده روی اربعین سرمشق سبک زندگی اسلامی است و بهترین فرصت برای رسیدن به تعالی است در مسیر نجف تا کربلا ۱۴۵۲ عمود قرار دارد و هر عمود یک منزل است و در هر منزل، زائر گامی به سوی رستگاری پیش می نهد و عاشق یک قدم به معشوق نزدیک تر می‌شود، این زائران زمینه سازان حکومت جهانی مهدی موعود و بنیانگذار تمدن نوین اسلامی هستند

وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهید رئیسی و همراهان شهیدش تاکید کرد: دولتمردان در خدمت صادقانه به مردم کوشا باشند و خدمات دولت را شفاف و گسترده به اطلاع مردم برسانند.

رأی اعتماد مجلس دوازدهم به وزیران دولت چهاردهم

وی گفت: در این هفته موضوع بررسی صلاحیت وزرا پیشنهادی کابینه دکتر پزشکیان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در نتیجه تمام اعضای کابینه دکتر پزشکیان با عنایت ویژه بهارستان نشینان رأی اعتماد از مجلس دوازدهم گرفتند و به عنوان وزیران دولت چهاردهم جمهوری اسلامی رسماً کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: ضمن خسته نباشید به مجلسیان و تبریک به اعضا هیئت دولت امیدواریم دولتی که نام دولت وفاق را برای خود برگزیده است، با همدلی با سایر قواه گامی بلند و مؤثر در راستای تحقق اهداف نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بردارد و شاهد شکوفایی در همه عرصه‌ها خصوصاً عرصه اقتصاد و فرهنگ باشیم.

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: به دولتمردان و خاصه رئیس جمهور توصیه می‌کنم هرگز گرفتار حواشی نشوند و تمام توان خود را صرف خدمت صادقانه به مردم کنند و مانند رئیس جمهور شهید رئیسی شعارشان این باشد که ما می‌توانیم و از شعار ما نمی‌توانیم و نمی‌گذارند پرهیز کنند و شنوای پیشنهادات صادقانه و تحمل انتقادات را داشته باشند.

وی با تشکر از زحمات و مواضع انقلابی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از درخشش و زحمات و مواضع انقلابی دکتر رضایی نماینده تراز انقلاب اسلامی مردم ولایتمدار دشتستان و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در جریان بررسی صلاحیت وزیران بسیار کوشا و شفاف بودند و مواضع خود را بر اساس وظیفه شرعی و انقلابی بیان کرد تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه موقت برازجان یادآور شد: نماینده انقلابی باید صاحب اندیشه و بصیرت و مستقل در اظهار نظر و رأی باشد و منافع ملی و ارزشهای انقلاب اسلامی و حفظ نظام ولایی برای او اصل باشد که به لطف پروردگار جناب آقای دکتر رضایی تاکنون چنین بوده است و در جریان بررسی صلاحیت‌ها خوش درخشیدند و برگ زرینی بر افتخارات مردم انقلابی و ولایتمدار دشتستان افزودند گرچه بعضی از اظهارنظرهای ایشان خوشایند یک طیف سیاسی از جامعه نبود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ