ضرورت نظرخواهی از پزشکان عمومی در اجرای برنامه آموزشی طب عمومی

اقتصاد ایران: دبیر اجرایی همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، بر ضرورت نظرخواهی از پزشکان عمومی در اجرای برنامه آموزشی و حرفه‌ای طب عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دوزنده نرگسی، در حاشیه همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی، گفت: همایش تازه‌های بالینی، با هدف ارتقای دانش و توانمندی پزشکان عمومی کشور در دو بخش طب عمومی و درمان اعتیاد، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به امتیاز بازآموزی برای پزشکان عمومی که در همایش ثبت نام و شرکت کرده اند، افزود: برای طب عمومی که دوره سه روزه در نظر گرفته شده است، ۱۵ امتیاز بازآموزی و برای دوره دو روزه درمان اعتیاد، ۱۰ امتیاز بازآموزی اختصاص یافته است.

دبیر اجرایی همایش به برپایی نمایشگاه دارو و تجهیزات پزشکی همزمان با برگزاری همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ غرفه برای شرکت‌های دارویی، تجهیزات پزشکی و دانش بنیان، در نظر گرفته شده است.

نرگسی در واکنش به روند درمان اعتیاد در کشور، افزود: تقریباً بزرگ‌ترین شبکه درمان اعتیاد در خاورمیانه را داریم، به طوری که ۱.۱ میلیون مددجو در ۸ هزار کلینیک در سراسر کشور تحت درمان هستند. بنابراین، هر تصمیمی که برای این افراد گرفته می‌شود، باید به نظرات کارشناسی ذی نفعان نیز توجه شود.

وی گفت: متأسفانه تصمیمات وزارت بهداشت در دو سه سال اخیر، در مسیر اشتباه بود که امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت، شاهد اصلاح رویکرد این وزارتخانه باشیم.

نرگسی تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی، کانون درمانگران اعتیاد، انجمن علمی روانپزشکی و انجمن پزشکان عمومی، نسبت به تصمیمات اشتباه وزارت بهداشت در مسیر درمان اعتیاد معترض بوده اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همایش تازه‌های بالینی و مراقبت‌های اولیه در طب عمومی ویژه برنامه روز پزشک با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت بزرگداشت روز یکم شهریور زادروز بوعلی سینا (روز پزشک) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به عنوان برنامه روز پزشک در سالن اصلی همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ