پیشرفت چشمگیر در مرز خسروی

اقتصاد ایران: کرمانشاه- وزیر کشور با اشاره به پیشرفت چشمگیر در مرز خسروی گفت: بهبود زیرساخت‌های مرز خسروی نیازمند مداومت در کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مؤمنی پیش از ظهر جمعه در بازدید خود از مرز خسروی در جلسه ستاد اربعین که در قرارگاه فراجا با حضور رئیس ستاد اربعین، نمایندگان مجلس و استاندار کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی سه سال گذشته که مرز خسروی به منظور تردد زوار اربعینی بازگشایی و راه‌اندازی شده اقدامی اثر گذار در کمک رسانی به سایر مرزها به ویژه مرز مهران به دلیل ازدحام بالا بود و کمک‌هایی برای مرزهای جنوبی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به امکانات و زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی، افزود: با توجه به پیشرفت‌های چشمگیری که طی سه سال گذشته در زیر ساختی و امکانات در این مرز فراهم شده شاهد ارتقا بهبود در این حوزه‌ها هستیم که در این راستای و عملکرد بهتر تمام مسئولان استانی و کشوری در جهت جذب اعتبارات و توسعه‌های زیرساختی خسروی از جمله سپاه، ارتش، مرزبانی و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان پای کار آمدند و این اتفاق خوب را رقم زدند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مرز خسروی، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوبی که در مرز خسروی برای رفاه زائران و جلوگیری از گرمازدگی آنها صورت گرفته احداث سایبان‌های طولانی در مسیر پیاده‌روی زائران تا نقطه صفر مرزی است.

مؤمنی در ادامه برپایی اربعین را یک عمل جمعی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه اقداماتی که طی این مدت گذشته در مرز بین المللی خسروی انجام گرفته هم اکنون می‌توان شاهد تردد بالای زائران اما روان و بدون مشکل از این مرز باشیم و اینها همگی حاصل انجام درست وظایف هر یک از دستگاه‌ها در مرز خسروی است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات اثرگذاری که در باشکوه شدن مراسم اربعین نقش بسزایی داشته فعالیت بخش‌های مردمی بوده که همزمان با همکاری در کنار دستگاه‌های فعال و خدمت‌رسان دولتی مرز خسروی را مهیای میزبانی از زائران کرده‌اند.

وزیر کشور با تاکید بر تشکیل و برگزاری جلسات ستاد اربعین به منظور بهبود زیرساخت‌های مرزی، گفت: آنچه که لازمه بهبود و پیشرفت مرز خسروی است تشکیل جلسات به صورت مداوم و پیوسته خواهد بود و نباید تنها تشکیل جلسات اربعینی به بازه زمانی نزدیک به اربعین ختم شود چرا که بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت در مرز و تسهیل در تردد زائران باید در چنین جلساتی پیگیری شود.

مؤمنی عنوان کرد: در مسئله تأمین آب و یخ مورد نیاز و هم‌چنین مجموع اقدامات در راستای جلوگیری از گرما زدگی در ۲ مرز خسروی و منذریه باید تمام توان خود را به کار گرفته و به این مسئله توجه ویژه شود.

وی در ادامه با تاکید بر مسئله هماهنگی و ارتباط با سایر مرزها به ویژه مرز مهران، اذعان داشت: یکی از لزومات هماهنگی پلیس راهور با مجموعه‌های مسئول در مرز مهران در حوزه حمل و نقل است و با توجه به جمعیتی که در روزهای پایانی به سوی مرزها حرکت می‌کنند وسایل حمل و نقلی است که باید در صورت نیاز در اختیار آنها قرار گیرد و یا در صورت نیاز در صورت ازدحام در این مرز آنها حمایت حمل و نقلی داشته باشند.

وزیر کشور در پاسخ و تاکید به مسئله پروژه راه آهن کرمانشاه که از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، مطرح کرد: راه‌اندازی پروژه راه آهن کرمانشاه به سوی مرز خسروی به منظور اهمیتی که دروازه زمانی اربعین و خارج از آن دارد در جلسه هیئت دولت مورد پیگیری خواهد بود چرا که این پروژه علاوه بر توسعه استان کرمانشاه نقش مهمی در ظرفیت و فرصت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد.

مؤمنی با یادآوری نقش کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و ایستادگی‌های غرورآفرینی که در این دوران داشته، اضافه کرد: با توجه به نقش مهمی که مردم این استان در دفاع مقدس داشتند پس از اتمام این دوران زیرساخت‌های استان کرمانشاه دچار صدمه‌های جدی شد که با قدردانی از زحمات آنها پیگیری لازم برای رفع مشکلات و توسعه بیشتر این استان را خواهیم داشت.

وی در پایان توسعه جاده گردنه پاتاق که یکی از مسیرها و محورهای تردد زائران به ویژه در ایام اربعین است را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به نقش مهم این جاده در منطقه به منظور بهبود بهتر در این گردنه پس از بررسی مسائل امنیتی اقدامات لازم انجام خواهد گرفت و امید است که سال آینده بهره‌برداری آن را شاهد باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ