خودروهای خودران «کروز» وارد تاکسی اینترنتی اوبر می‌شوند

اقتصاد ایران: اوبر برای استفاده از ناوگان تاکسی‌های خودران با شرکت کروز همکاری می‌کند.

به‌گزارش رویترز، کروز از سال آینده، خودروهای خودران خود را در پلتفرم تاکسی اینترنتی اوبر ارائه خواهد کرد. کروز که زیر چتر حمایتی جنرال موتورز قرار دارد، پس از چالش‌های اخیر، در تلاش برای بازگشت به صحنه است.

هر دو شرکت کروز و اوبر می‌گویند که مشارکت آن‌ها به مسافران اوبر اجازه می‌دهد تا با استفاده از خودروهای خودران کروز سفر کنند. سهام جنرال موتورز و اوبر پس از اعلام این خبر به‌ترتیب ۱٫۳ و ۱٫۵ درصد افزایش یافت.

اوبر اکتبر سال گذشته (مهر و آبان ۱۴۰۲) در همکاری با Waymo، شرکت زیرمجموعه‌ی آلفابت، خودروهای بدون راننده را در شهر فینیکس آمریکا ارائه کرده بود. ویمو حدود ۷۰۰ خودرو در ناوگان خود دارد و تنها شرکت آمریکایی‌ای محسوب می‌شود که تاکسی‌های خودران را راهی خیابان‌ها کرد.

سال گذشته، تصادفی بزرگ در سانفرانسیسکو، کروز را مجبور به توقف موقت فعالیت‌هایش کرد و اکنون این شرکت در تلاش است تا راه خود را دوباره به جاده‌های آمریکا باز کند و به مقامات ایالتی و فدرال در مورد ایمنی خودروهایش اطمینان دهد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که کروز موافقت کرده تا تقریباً ۱۲۰۰ تاکسی خودران خود را به‌دلیل مشکلات ترمز فراخوان کند؛ اتفاقی که به تحقیقات درمورد این موضوع پایان داد.

همکاری اوبر با کروز درحالی صورت می‌گیرد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قرار است مهر یا آبان امسال، در سایه‌ی کاهش تقاضا برای خودروهای برقی، از تاکسی‌ رباتیک تسلا رونمایی کند.

مقالات مرتبط
  • فعالیت تاکسی‌های خودران «کروز» با حضور راننده از سر گرفته می‌شود
  • همکاری بزرگ اوبر و BYD؛ صد هزار خودرو برقی به ناوگان حمل‌ونقل اشتراکی اضافه می‌شود

تجاری‌سازی خودروهای خودران (AV) به دلیل پیچیدگی فناوری، سرمایه‌گذاری‌های کلان، نظارت دقیق و تحقیقات فدرال، بسیار بیشتر از انتظارات طول کشیده است. اوبر در سال ۲۰۲۰، بخش خودران خود را برای کاهش هزینه‌ها و تمرکز مجدد بر کسب‌وکار اصلی خود، از جمله حمل‌و‌نقل مسافر و تحویل غذا، فروخت.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر، در کنفرانسی پس از انتشار گزارش درآمد ماه جاری گفت: «اوبر برای ارزش‌دادن به شرکت‌های فعال در حوزه‌ی خودروهای خودران که به دنبال استقرار فناوری خود در مقیاس بزرگ هستند، موقعیت منحصر به‌فردی دارد.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ