وحدت و برادری نتیجه قیام امام حسین(ع) بود

اقتصاد ایران: سنندج-نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان گفت: وحدت، برادری، اتحاد و مودت نتیجه قیام امام حسین(ع) بود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: این روزها گوشه گوشه شهرهای کردستان مزین به نام ابا عبدالله الحسین است، پرچم‌های «یاحسین» در میادین و خیابان‌های شهرها برافراشته شده و سر درب موکب‌های اربعینی کردستان را زینت بخشیده است.

۷۲ موکب کردستان با نام حسین آغازگر راهی شدند که خادم زوار حسین باشند و ارادت مثال زدنی کردها را به این امام بزرگوار به تصویر بکشند.

مرز باشماق که سه سال است تردد زائران اربعین حسینی به سمت کربلای معلی را میزبانی می‌کند با برپایی مواکب پذیرایی، استقبال، اسکان و سایر خدمات، عاشقانه زائران حسین را به این سفر معنوی بدرقه می‌کند.

همین تردد زوار از مرز مریوان مجالی برای کردها و اهل سنت فراهم کرد تا میزان ارادت خود به زائران امام حسین را به تصویر بکشند وجلوه‌های وحدت و مودت را که ثمره قیام امام حسین بود به نمایش بگذارند.

به منظور آشنایی بیشتر ارادت اهل سنت به ابا عبدالله الحسین خبرگزاری مهر گفت‌وگویی با ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری انجام داده که در ذیل می‌خوانیم.

مهمان‌نوازی کردها از زوار نوه پیامبر قابل تحسین است

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: محبت آل و اهل بیت رسول اکرم در بین اهل سنت بسیار زیاد است و مهمانداری مردم کردستان در این چند سال از زوار نوه پیامبر قابل تحسین است.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: احساس امنیت بزرگترین نعمت برای جامعه است و امروز این امنیت به برکت وجود شهدا شامل حال همگان شده است.

ماموستا رستمی ادامه داد: سرلوحه تمام مسائل و حکمت موجود برگرفته از مکتب به جا گذاشته شده امام حسین برای بشریت است.

وی افزود: وحدت، برادری، اتحاد، مودت و رحمت همگی در نتیجه قیام امام حسین حاصل شد.

قیام امام حسین ریسمانی برای وحدت جامعه است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن مانند یک ریسمان الهی برای نجات جان انسان است و مسأله قیام امام حسین هم مانند ریسمانی برای اتحاد و وحدت جامعه است.

ماموستا رستمی بیان کرد: برای اجرای عدالت و دایر کردن وحدت بین مسلمانان بنیانگذار و شروع کننده حرکت همه اولیا و انبیای الهی بودند و امام حسین هم پیرو همین مسیر بود.

مسیر اربعین و کربلا هر روز بیشتر وحدت آفرینی می‌کند

وی گفت: مسیر اربعین و کربلا هر روز بیشتر وحدت آفرینی می‌کند، و قیام امام حسین منجر به این شد که قیام‌های بزرگی در سراسر جهان و سراسر ادوار تاریخ روی دهد و این شهادت تبدیل به فرهنگ و الگویی برای سراسر جهانیان شد.

امام جمعه شهر سنندج اذعان کرد: این قیام حکمت و فلسفه‌های نهانی داشت و پیام‌های بسیاری را مخابره کرد که مهمترین پیام آن مخابره مقوله امر به معروف و نهی از منکر بود.

ماموستا رستمی گفت: احیای معارف اسلامی در قیام امام حسین درس بزرگی برای بشریت و جهانیان و حاکمان زمان است.

محبت به پیامبر و اهل بیت مثال زدنی است

وی ادامه داد: در مکتب اهل سنت سینه‌زنی وجود ندارد اما محبت ما به پیامبر و اهل بیت ایشان مثال زدنی است.

امام جمعه شهر سنندج اظهار کرد: در هر خانواده‌ای در کردستان در نامگذاری فرزندان از اسم ائمه اطهار استفاده شده، در خطبه‌های نماز سلام و صلوات فرستادن بر اهل بیت تبرک و فخر و سربلندی نماز ماست و دیدگاه اهل سنت بر این باور است.

مردم غزه با بهره‌گیری از قیام امام حسین در برابر رژیم صهیونیست ایستادند

ماموستا رستمی گفت: امروز مردم بی‌گناه و مظلوم غزه زن، مرد و پیر و جوان و کودک همه با بهره از این قیام سازنده در مقام کثیف‌ترین رژیم ایستادند.

وی ادامه داد: قیام عاشورایی امام حسین دو پیام و دو قطب بزرگ داشت که احیای امر به معروف و دفع ظلم برای اجرای عدالت الهی و مساوات دو قطب بزرگ و مهم قیام است.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: مسلمانان نوه پیامبر را دوست دارند نه به خاطر سنگ و مزار بخاطر اینکه عزیز رسول خدا و باری تعالی است و مرکز اتحاد مسلمانان است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ