گره کور دارویی را تأمین اجتماعی بوجود آورده پاسخگو نیست!

اقتصاد ایران: بحران کمبود داروی حیاتی برای بیماران هموفیلی در پی تأخیرهای بیمه‌ای بوجود آمده و ۴۲ میلیارد تومان طلب داروخانه‌ها از تأمین اجتماعی است.

احمد قویدل، مشاور هیأت مدیره کانون هموفیلی ایران، از بحران جدی در تأمین داروی حیاتی بیماران هموفیلی به دلیل عدم پرداخت به‌موقع سازمان‌های بیمه‌گر، به ویژه تأمین اجتماعی، خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تأخیرهای بیمه‌ای باعث اختلال اساسی در چرخه نقدینگی شرکت‌های پخش دارو شده است. قویدل افزود: در حالی که کمبود داروهای حیاتی مانند هیومیت و فاکتور ۱۳ برای بیماران هموفیلی بالاخره رفع شده، شرکت‌های پخش دارو به دلیل مطالبات معوق، از تحویل این داروها به داروخانه‌های مراکز درمانی خودداری می‌کنند.

وی افزود: اگر چرخه نقدینگی بین بیمه‌ها، مراکز درمانی و داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اصلاح نشود بحران‌های جدی تر دامن سلامت کشور را خواهد گرفت. رنج آور است که بیمار نیازمند دارو باشد و دارو در انبار شرکت پخش محبوس گردد. انواع دردها را بیمار بکشد، وضعیت اقتصادی شرکت‌های پخش بحرانی شود و کسی از سازمان تأمین اجتماعی نپرسد چرا چنین گره کوری در حوزه سلامت ایجاد کرده و پاسخگو هم نیست.

وی با اشاره به اینکه طلب داروخانه‌های مراکز هموفیلی از سازمان تأمین اجتماعی به ۴۲ میلیارد تومان رسیده است، تأکید کرد که اگر چرخه نقدینگی بین بیمه‌ها، مراکز درمانی و شرکت‌های پخش اصلاح نشود، بحران‌های جدی‌تری در حوزه سلامت کشور ایجاد خواهد شد. قویدل با ابراز امیدواری به حل این مشکلات توسط دولت جدید، از رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت خواست تا اقدامات فوری برای رفع این بحران انجام دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ