برگزاری سوگواره «ترسیم عشق» با محوریت اربعین در گیلان

اقتصاد ایران: رشت- معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: سوگواره «ترسیم عشق» با محوریت اربعین حسینی در گیلان برگزار می شود.

قاسم مصفا در گفت و گو با خبرنگار مهر با تسلیت ایام اربعین و سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار کرد: اربعین حسینی یک ظرفیت عظیم جریان ساز است.

وی با اشاره به برگزاری سوگواره ای با عنوان «ترسیم عشق» به محوریت اربعین حسینی در گیلان افزود: آئین‌های حسینی یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین مراسم جمعی و اجتماعی شیعیان محسوب می‌شود.

مصفا با بیان اینکه آئین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان پدیده‌ای فراملی، تاریخی، فرا مذهبی جلوه یک دلی در یک اجتماع جهانی را نشان می‌دهد، گفت: وحدتی که حول محبت امام حسین (ع) شکل می‌گیرد بی نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه چگونگی شکل گیری این رویداد الهی می‌تواند خرده گفتمان‌های مختلف را در یک فضای گفتمانی واحد گرد هم جمع کند، گفت: رسانه به عنوان گسترده‌ترین شبکه ترویجی می‌تواند در معرفی اهل بیت (ع) از دریچه این رویداد فرهنگی جهان اسلام نقش ایفا کند.

مصفا ادامه داد: «اربعین و گفتمان تمدنی شیعه»، «اربعین، غزه و فرهنگ مقاومت»، «اربعین و توسعه امنیت پایدار»، «اربعین، پیوستگی و انسجام امت اسلامی»، «اربعین، تجلی حق جویی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی» «اربعین تجلی حجاب و عفاف» از محورهای این سوگواره است.

وی با اشاره به اینکه خبر، تیتر، یادداشت، گزارش خبری یا تصویری، عکس از قالب‌های تولید محتوا در این سوگواره است، تصریح کرد: زمان چاپ اثر باید از تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۴۰۳ الی ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ باشد و مهلت ارسال آثار نیز تا ۲۹ شهریور ماه است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: پدید آورندگان آثار می‌توانند در هر محور حداکثر ۳ اثر انتشار یافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز را در فاصله زمانی تعیین شده به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل ارشاد گیلان ارسال کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ