انتشار فراخوان دو جشنواره ادبی و وخامت حال محمدعلی بهمنی

اقتصاد ایران: انتشار فراخوان دو جشنواره ادبی و وخامت حال جسمی محمدعلی بهمنی شاعر غزلسرا و انتقالش به بیمارستان ازجمله اخبار مهم حوزه کتاب و نشر در هفته ای هستند که گذشت.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به بررسی ۶ خبر مهم پرداخته‌ایم.

حال ناخوش محمدعلی بهمنی و انتصاب رئیس بیست‌وششمین جشنواره قصه‌گویی از جمله عناوین مهم اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

همچنین انتشار دو فراخوان جشنواره قصه‌گویی و خاتم به همراه تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه خودنویس و آغاز به کار نمایشگاه کتاب اقراء در افغانستان از دیگر اخبار مهمی هستند که در این گزارش به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

انتصاب رئیس بیست‌وششمین جشنواره قصه‌گویی

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حکمی فرهاد فلاح را به‌عنوان رئیس بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب کرد.

انتشار فراخوان جشنواره قصه‌گویی

فراخوان بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «راز قصه‌ها، ساز زندگیست» منتشر شد.

این‌رویداد با رویکرد شناخت و تعمیم قصه‌های عامیانه ایران و قصه‌های جهان به سبک زندگی ایران معاصر، بر آن است تا گفتمانی جدی در حوزه‌ی روایت‌گری شفاهی ادامه دهد و بر مبنای تجربه‌های گذشته فرصت‌هایی جدید در حوزه‌ی قصه‌گویی فراهم کند.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب اقراء در افغانستان

نمایشگاه کتاب اقراء (بخوان) از ۸ تا ۱۰ برج اسد معادل مرداد ۱۴۰۳ در پارک شهر نو کابل برگزار شد. در این نمایشگاه کوچک که با هماهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ و شهرداری کابل برپا شد و اسپانسر اصلی آن شرکت رنگ‌سازی افغان فیضی بود، حدود ۳ هزار جلد کتاب با قیمت مناسب عرضه شد.

پس از این‌رویداد، شهرداری کابل اعلام کرد که قرار است در دیگر مکان‌های عمومی و پارک‌ها نیز چنین نمایشگاه‌های کتابی برگزار شود.

تمدید مهلت ارسال اثر به مسابقه خودنویس

سیده عذرا موسوی دبیر پنجمین دوره مسابقه داستان‌نویسی خودنویس با اعلام تمدید مهلت ارسال آثار برای شرکت در مسابقه داستان نویسی خودنویس: گفت به دلیل درخواست متقاضیان (به علت شرکت در راهپیمایی اربعین) و با بررسی‌های صورت گرفته از طرف داوران، مهلت شرکت در این مسابقه تا تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳ تمدید شد.

انتشار فراخوان جشنواره خاتم

فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

این‌فراخوان، با حضور علی اکبر اشعری، رئیس جشنواره خاتم، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا شرفی خبوشان دبیرعلمی جشنواره و جمعی از نویسندگان در مرکز آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

حال ناخوش محمدعلی بهمنی

محمدعلی بهمنی شاعر و غزلسرا که مدتی پیش از بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شده بود دوباره به بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد.

بهمنی چهارشنبه شب ۳۱ مرداد سکته مغزی شدیدی داشت و به بیمارستان منتقل شد.

طبق گفته اطرافیان بهمنی، وی در حال حاضر وضعیت رضایت بخشی ندارد و در کما به سر می‌برد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ