اجرای بازی Counter-Strike 2 با ذهن؛ تراشه مغزی ایلان ماسک بار دیگر خبرساز شد

اقتصاد ایران: دومین فرد دریافت‌کننده‌ی ایمپلنت نورالینک اکنون می‌تواند با این رابط مغز-کامپیوتر، Counter-Strike 2 بازی کند.

الکس، بیماری که از آسیب نخاعی رنج می‌برد ماه گذشته ایمپلنت نورالینک را دریافت کرد و به سرعت با مزایای این رابط مغز-کامپیوتر (BCI) که شامل استفاده از نرم‌افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) و بازی می‌شود سازگار شده است. همچنین انتظار می‌رود کنترل بازوی رباتیک و صندلی چرخدار، استقلال بیشتری برای الکس به‌ارمغان بیاورد.

در ویدیوی نورالینک، الکس را درحال اجرای بازی CS:GO همراه با هم‌تیمی‌هایش می‌بینیم که به‌راحتی بر حریفان خود غلبه می‌کنند. او پیش‌از دریافت ایمپلنت نورالینک با استفاده از ابزار کمکی به نام Quadstick کانتراسترایک بازی می‌کرد.

بازی‌های سریع تیراندازی اول شخص مانند CS:GO نیازمند حداقل دو جوی‌استیک هستند که یکی برای حرکت و دیگری برای کنترل جهت تیر استفاده می‌شود. جوی‌استیک تکی Quadstick کاربر را مجبور می‌کند ورودی آن را برای جابه‌جایی بین حرکت و نشانه‌گیری تغییر دهد و در نتیجه جذابیت بازی محدود می‌شود.

الکس درمورد چابکی و مهارت جدیدش در کنترل بازی با استفاده از BCI بسیار هیجان‌زده است. او که دومین بیمار شرکت‌کننده در مطالعه‌ی ایمپلنت نورالینک به‌حساب می‌آید توضیح می‌دهد: «فقط این‌که می‌توانم دور و اطراف را نگاه کنم و نیازی به حرکت‌دادن Quadstick به چپ و راست ندارم، بسیار لذت‌بخش است. می‌توانم به این فکر کنم به کجا نگاه کنم و به همان جا می‌رود و این فوق‌العاده است!»

الکس فراتر از هیجان بازی‌کردن ازطریق BCI از نرم‌افزار CAD نیز استفاده می‌کند. او که تکنسین خودرو بوده است، از کار روی پروژه‌های فیزیکی لذت می‌برد. الکس همچنین با چاپگر سه‌بعدی برای شارژر نورالینک خود پایه‌ی سفارشی ساخته است. نورالینک می‌گوید با تبدیل حرکات مورد نظر به کلیک‌های مختلف ماوس (برای مثال چپ، راست، وسط)، بهره‌وری ایمپلنت را بهبود می‌بخشد.

مقالات مرتبط:
  • ایلان ماسک: کاشت تراشه در مغز دومین بیمار نورالینک با موفقیت انجام شد
  • نورالینک؛ رؤیای ایلان ماسک برای ادغام انسان و هوش مصنوعی

در پست‌های وبلاگ نورالینک به چگونگی کاهش پدیده‌ی پس‌رفت رشته (thread retraction) در تعامل انسان و BCI برای الکس اشاره شده است که بسیار جالب به‌نظر می‌سد. این پدیده منجر به کاهش عملکرد BCI می‌شود و خوشبختانه، دومین فرد شرکت‌کننده در آزمایش، ایمپلنت BCI را با چندین روش پیشگیرانه دریافت کرد و دانشمندان ادعا می‌کنند که هیچ اثری از پس‌رفت رشته‌ای در شرکت‌کننده‌ی دوم مشاهده نکرده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ