مرگ بیل گیتس بریتانیا؛ مایک لینچ میلیاردر معروف در دریا غرق شد

اقتصاد ایران: مایک لینچ و تعدادی از دوستان و خانواده‌اش که برای جشن‌گرفتن پیروزی او دربرابر اچ پی سوار کشتی تفریحی‌ شده بودند، در پی یک گردباد دریایی جان باختند.

گزارش‌ وِرج براساس اطلاعات منتشرشده از گارد ساحلی ایتالیا نشان می‌دهد که جسد مایک لینچ،‌ میلیاردر و غول فناوری بریتانیایی در سواحل سیسیل پیدا شده است. سوپر کشتی تفریحی شخصی ۱۸۴ فوتی (۵۶ متری) لینچ به‌نام Bayesian در ۱۹ آگوست (۲۹ مرداد) پس‌از اینکه گرفتار یک تنوره‌ی دریایی (waterspout) شد، به زیر آب رفت. این گردباد دریایی در حوالی ساعت ۴ صبح اتفاق افتاد.

لینچ پیش‌تر متهم به کلاهبرداری شده بود؛ اما در ماه ژوئن (خرداد و تیر) تبرئه شد. بیل گیتس بریتانیا تصمیم داشت با حضور در کشتی تفریحی‌اش، پیروزی خود را همراه با دوستان و خانواده‌اش جشن بگیرد؛ این پیروزی در نهایت با یک تراژدی به پایان رسید.

اچ‌ پی، شرکت مایک لینچ به‌نام Autonomy را در سال ۲۰۱۱ به‌ مبلغ ۱۱ میلیارد دلار خریداری کرد و ادعا کرد که Autonomy با ناشایستگی در حسابداری باعث شده ارزش این شرکت به‌درستی ارائه داده نشود. لینچ در مصاحبه‌ی اخیرش با بی‌بی‌سی اعلام کرده بود که ثروتش باعث شده بتواند با این نبرد قانونی کنار بیاید.

۱۵ نفر ازجمله یک نوزاد ازطریق قایق نجات کشتی و خدمه‌ی کشتی هلندی سِر رابرت بِی‌دن پاول که در همان نزدیکی لنگر انداخته بود، نجات پیدا کردند. کارستن بورنر، کاپیتان کشتی سر رابرت به نیویورک‌ تایمز گفت که همه‌ی افراد حاضر در کشتی شوکه شده بودند.

هانا، دختر ۱۸ ساله‌ی مایک لینچ، نیز در کشتی تفریحی حضور داشته؛ اما هنوز هیچ خبری از او در دست نیست. علاوه‌بر مایک لینچ، پنج جسد دیگر ازجمله جسد کریستفور مورویلو نیز پیدا شده است. مورویلو یکی‌از وکلایی بود که در پرونده‌ی کلاهبرداری که اچ پی به‌راه انداخته بود، از لینچ دفاع می‌کرد.

مقالات مرتبط
  • تیم کوک، بیل گیتس و سم آلتمن در راه کمپ تابستانی میلیاردرهای دنیای فناوری [گالری عکس]

گزارش آسوشیتد پرس نشان می‌دهد که بازرسان درحال بررسی علت غرق‌شدن کشتی لینچ هستند؛ چراکه به قایق‌های دیگر ازجمله یک قایق بادبانی که در نزدیکی Bayesian بود، آسیب چندانی وارد نشد. کاپیتان کشتی هلندی سر رابرت نیز اعلام کرد که کشتی او هم کمترین میزان آسیب را متحمل شده است.

جیووانی کوستانتینو، مدیرعامل گروه دریایی ایتالیا و سازنده‌ی کشتی Bayesian اعلام کرد که کشتی لینچ یکی‌از ایمن‌ترین کشتی‌های جهان بوده و به‌دلیل عدم پیروی خدمه از روش‌های ایمنی اولیه دچار حادثه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ