آغوش باز برای کمک گروه‌های جهادی

اقتصاد ایران: معمولاً از استان‌های قزوین و تهران برای ارائه خدمات به چابهار می‌آیند گروه جهادی دیده‌بان به عنوان پشتیبان اردوهای جهادی دیگر در شهرستان چابهار نقش آفرینی می‌کند.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه؛ معمولاً از استان‌های قزوین و تهران برای ارائه خدمات به چابهار می‌آیند گروه جهادی دیده‌بان به عنوان پشتیبان اردوهای جهادی دیگر در شهرستان چابهار نقش آفرینی می‌کند.

علی اکبر یزدان پناه ۳۱ سال سن و لیسانس IT دارد و کارمند فرمانداری چابهار و مسؤول «گروه جهادی دیده‌بان مردم» است. این گروه جهادی بعد از سیل سال ۱۳۹۸ تأسیس شد و اولین گروه جهادی اهل سنت در منطقه بود.

در این منطقه خیریه‌های زیادی وجود دارد اما گروهی که کار جهادی بکند و اهل سنت هم باشد نیست. حوزه فعالیت این گروه همه شهرستان‌های استان را شامل می‌شود. وقتی کار را آغاز کردند حدود ۴۰ نفر بیشتر نبودند اما حالا ۱۵۰ نفر با آن‌ها همکاری می‌کنند که از همه اقشار در میان آن‌ها وجود دارد.

مردم وقتی مشاهده می‌کنند که عده‌ای بدون آنکه مسؤولیتی داشته باشد به دنبال حل و فصل مشکلات و مسائل آنها هستند، روحیه مضاعف می‌گیرند. آن‌ها در همه حوزه‌ها فعال هستند. دو بار در این منطقه سیل آمد و در برخی مناطق هیچ گروهی نتوانسته کاری انجام دهد ولی این گروه جهادی خدمات خوبی ارائه کرد که شامل ساختمان سازی، ساخت سرویس بهداشتی، احداث چاه، احداث دیوار و سقف خانه‌های آسیب‌دیده تهیه سیمان و ماسه و موکت برای خانه‌ها تأمین بسته‌های غذایی برای سیل‌زدگان و تأمین وسایل آسیب‌دیده مردم بود.

در مناطق سیل‌زده آب‌های خانه‌ها را تخلیه و سقف خانه‌ها را ایزوگام کردند و لوازم خانگی و پتو به مردم رساندند.

شیوه کارها و تصمیم‌گیری در گروه به این شکل است که برای هر حوزه‌ای یک گروه چند نفره دارند که تحت نظر معاونان گروه فعالیت می‌کنند. البته مسؤول مالی و پشتیبانی و جانشین هم دارند.
وقتی خیرین مبلغی به گروه تزریق می‌کنند در جلسه‌ای با همفکری و ریشه‌یابی مشکلات طرحی را برای اجرا آماده می‌شود. آن‌ها علاوه بر کمک‌های خیرین با بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی هم همکاری دارند ولی بیشتر فعالیت‌ها با حضور و مشارکت خود مردم انجام شده است.

یکی از فعالیت‌های ما تشویق دیگران به فعالیت‌های اجتماعی است. آن‌ها دیگران را راهنمایی می‌کنند که چگونه گروه خود را ثبت کنند تا بتوانند مسیر صحیحی را در فعالیت‌های‌شان پیش ببرند. آن‌ها همچنین میزبان گروه‌های جهادی کشور برای انجام خدمات در استان هم هستند. هر ساله در تعطیلات نوروز اردوی جهادی برگزار می‌کنند و اگر اردوهای جهادی دیگری برگزار شود آن‌ها به عنوان پشتیبان به آن‌ها کمک می‌کنند. معمولاً از استان‌های قزوین و تهران برای ارائه خدمات به این شهرستان می‌آیند.

آن‌ها در فضای مجازی صفحات فعال دارند و با توضیح درباره فعالیت‌های‌شان با مردم در ارتباط دائم هستند. برنامه آن‌ها برای آینده توسعه فعالیت در حوزه توانمندسازی و اشتغال‌زایی است.

می‌خواهند دانشجویانی که توانایی پرداخت هزینه‌های دانشگاه ندارند را مورد حمایت قرار داده و با اشتغال‌زایی فقر را در مناطق محروم ریشه کن کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ