راهکارهای امنیت سایبری برای مقابله با تقلب بانکی

اقتصاد ایران: متخصصان IT یک شرکت دانش بنیان راهکارهایی را برای مقابله با تقلب در حوزه بانکی و مخابرات ارائه دادند.

به گزارش  خبرگزاری  اقتصادایران،مصطفی آغاسی مدیر محصول ابری شرکت دانش بنیان مهیمن  اظهار کرد: این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد و به انجام پروژه هایی چون راه اندازی سامانه ریجستری تلفن همراه، راهکارهای کشف تقلب در حوزه مخابرات، بانک و یا موبایل پرداخته است.

این فعال فناور با اشاره به راه اندازی پلتفرم مدیریت زیرساخت ابری توسط این شرکت دانش بنیان گفت: در این پلتفرم ارائه خدمات ابری به صورت Self-service بوده و قابلیت مدیریت و نگهداری یکپارچه زیرساخت در داشبورد واحد و جداسازی داشبورد کاربری و ادمین را دارد. ساخت سرویس کاتالوگ سفارشی، امکان مدیریت و افزودن سخت افزار جدید به سامانه و یکپارچه سازی تجهیزات سخت افزاری با بستر نرم افزاری از دیگر ویژگی های این پلتفرم ارائه خدمات ابری به شمار می رود.

وی به ارائه خدمات این شرکت در حوزه امنیت ارتباطات اشاره کرد و گفت: خدمات قابل ارائه توسط واحد امنیت این شرکت شامل معماری امنیت سازمان‌ها و سامانه‌ها، ارزیابی امنیتی نرم افزار و زیرساخت، مشاوره، پیاده سازی و پشتیبانی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، طراحی راهکارهای امنیتی و امن سازی سیستم‌ها و سامانه‌ها است که با توجه به نوع خدمات و محصولات، مجوزهای مربوطه از سازمان‌ها و نهادهای تایید کننده اخذ شده است.

مدیر محصول این شرکت دانش بنیان درباره راهکارهای این شرکت برای مقابله با تقلب های بانکی توضیح داد و خاطرنشان کرد: امروزه به‌کارگیری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان کلیدی‌ترین فناوری عصر حاضر، از مهمترین ارکان دستیابی به اهداف کلان توسعه ملی و اهداف بین‌المللی به شمار می‌رود. شرکت راهکار مقابله با تقلب بانکی خود را با پشتیبانی از آخرین استانداردها و نیازمندی‌های شبکه بانکی کشور و با تمرکز بر تحلیل داده‌های بانکی، جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری از مشتریان بانک‌ها، نظارت داده محور بر اجرای صحیح قوانین و مقررات حاکمیتی توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی و مقابله با جرائم سازمان‌یافته مالی از قبیل پولشویی، تأمین مالی تروریسم ارائه می‌کند.

آغاسی در ادامه تصریح کرد: این راهکار با جمع‌آوری، پالایش، پیش‌پردازش و ادغام داده‌های تراکنش‌ها و تعاملات مالی در سطوح مختلف، انجام عملیات گزارش‌سازی، پیاده‌سازی قوانین داده‌محور و استفاده از روش‌های متنوع یادگیری ماشین اقدام به انجام تحلیل‌های سیستمی کشف روندهای غیرعادی، مغایرت در داده‌های بدست آمده و همچنین الگوهای پیچیده‌ شناخته شده از وقوع انواع روش‌های تقلب در شبکه بانکی کشور و نهایتا ایجاد پرونده‌های رسیدگی به موارد مذکور می‌نماید.

وی با بیان اینکه این شرکت دانش بنیان همچنین توانسته با پردازش داده‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن، انواع تقلب‌های مخابراتی را شناسایی کند، گفت: این راهکار این امکان را فراهم می‌کند تا با انجام اقدامات پیشگیرانه از اعمال متقلبانه مشابه جلوگیری شود. این راهکار به مرور زمان و با جمع‌آوری و پردازش داده‌های بیشتر - با قابلیت یادگیری - به صورت مداوم بهبود یافته و قادر است قبل از وقوع تقلب، آن را شناسایی کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ