پزشکان عمومی پایه و اساس پزشکی خانواده هستند

اقتصاد ایران: وزیر بهداشت، پایه و اساس پزشکی خانواده را پزشکان عمومی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ظفرقندی، در آئین گرامیداشت روز پزشک که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: پایه و اساس پزشکی خانواده، پزشکان عمومی هستند که می‌توانند این ساختار را اصلاح کنند.

وی افزود: هر قدر بودجه و اعتبارات به حوزه سلامت اختصاص یابد اگر ساختار مناسبی وجود نداشته باشد، این منابع به هدر می‌رود.

وزیر بهداشت ادامه داد: خوشبختانه در کابینه دولت چهاردهم، ۴ پزشک فعالیت دارند که فرصت مغتنمی است و حمایت جامعه پزشکی فارغ از هر سلیقه‌ای امروز وجود دارد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

ظفرقندی افزود: بسیاری از مشکلات عمده و اساسی قابل حل است که بخشی از آن با تکریم و برخی دیگر با بهبود وضعیت معیشتی از طریق پرداخت حق قانونی آنها، قابل حل است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه جامعه پزشکی معتمد مردم است، افزود: هر آسیبی به جامعه پزشکی وارد شود در کل جامعه اثرگذار است. دوران دفاع مقدس بدون دغدغه از نظر پزشکی گذشت. سال ۸۹ و برای مراسم سالروز آزادی خرمشهر از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی دعوت کردیم که به عنوان سخنران حضور داشته باشد که سریعاً قبول و علت آن را اینگونه اعلام کرد به عنوان مسئول جنگ در دوران دفاع مقدس، فکر می‌کنم به جامعه پزشکی خیلی مدیون هستیم.

ظفرقندی خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان می‌کرد در دوران دفاع مقدس، تنها بخشی که نگرانی و دغدغه نداشتیم، بخش پزشکی جنگ بود. در دوران همه گیری کرونا نیز، فداکاری جامعه پزشکی برای همه ملموس بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ