گردشگری بهترین محور توسعه شهرستان مهاباد است

اقتصاد ایران: ارومیه - استاندار آذربایجان غربی گردشگری را بهترین مزیت و محور توسعه شهرستان مهاباد عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدصادق معتمدیان عصر پنجشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر شهرستانی به مهاباد، موضوع گردشگری را نیز بهترین محور توسعه شهرستان مهاباد دانست و افزو: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از جمله سد، غار آبی سهولان و اماکن گردشگری و تفریحی دیگر، نیاز به داشتن برنامه جامع و استفاده از تجربیات موفق سایر اماکن گردشگری کشور را دارد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر افزایش آموزش‌های مهارتی در استان و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گفت: بیشترین نرخ بیکاری استان مربوط به دانش آموختگان دانشگاهی است که به دلیل نبود مهارت لازم نتوانستند وارد بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه با وجود کاهش آمار بیکاری در آذربایجان‌غربی، بیشترین بیکاران استان دانش آموختگان دانشگاهی هستند، افزود: در همین ارتباط توجه به مهارت آموزی، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآموزی و همچنین گرایش به احداث هنرستان‌های جوار صنعت، می‌تواند به بهبود وضعیت اشتغال آنها کمک کند.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه اشتغال از مهمترین چالش‌های دولت است، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران نسبت به ایجاد کارگاه‌های آموزشی و مهارت آموزی به ویژه با مشارکت تولیدکنندگان، اهتمام داشته باشند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت تکمیل پروژه‌های غیرفعال در استان نیز تاکید کرد و افزود: برخی از طرح‌ها از جمله طرح‌های آبیاری به دلیل تکمیل نشدن، دچار استهلاک و از بین رفتن بیت المال شده که باید در اولویت تأمین اعتبار قرار گرفته و به بهره برداری برسند.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تغییر الگوی کشت بیش از پیش پیگیری شود، افزود: باید به سمت تولید محصولات کم آب بر با بیشترین نرخ سودآوری و همچنین ارزش افزوده محصولات تولیدی و اشتغال زایی حرکت کنیم.

استاندار آذربایجان غربی معتمدیان همچنین بر پیگیری اخذ اعتبارات ملی تاکید کرد و افزود: با پیگیری مدیران کل، معاونت‌ها و استفاده از ظرفیت نمایندگان، می‌توان حداکثر اعتبارات ملی را جذب و به اجرا و تکمیل پروژه‌های در دست اقدام کمک کرد.

وی با قدردانی از تلاش مدیران استان و شهرستان در اجرای مصوبات سفر به شهرستان مهاباد گفت: به تعهداتی که به مردم دادیم پایبندیم و ضروری است مصوباتی که کامل اجرا نشده است مدیران اهتمام ویژه داشته و در سریع‌ترین زمان لازم این مصوبات را اجرایی کنند.

در ادامه این جلسه در خصوص مصوبه‌های دور نخست سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد و همچنین سایر مشکلات این شهرستان بحث و گفت و گو شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ