انتخاب شینا انصاری برای ریاست سازمان محیط زیست به رغم لابیگری سیاسیون

اقتصاد ایران: سلامت نیوز: پس از چند ماه رایزنی و لابیگری نیروهای سیاسی برای به کارگماردن گزینه های غیرمتخصص و غیرمحیط زیستی، مسعود پزشکیان، شینا انصاری را به سمت معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست دولت چهاردهم انتخاب کرد. انصاری دارای دکتری مدیریت محیط زیست و از معدود روسای این سازمان است که تحصیلات مرتبط و سوابق اجرایی متعدد داشته و از بدنه این سازمان برای ریاست پردیسان انتخاب شده است. با اینهمه باید گفت نجات کشتی درهم شکسته محیط زیست ایران به "خرد جمعی" نیاز دارد که اگر شینا انصاری در مدیریت خود به ویژه انتخاب معاونت ها مخصوصا "معاونت محیط طبیعی" - که نقطه ضعف خود او نیز هست- به آن توجه نکند کارش برای نجات این کشتی بسیار سخت تر خواهد شد. 

به گزارش سلامت نیوز سیاسیون و برخی برشکستگان جناح های قدرت در ایران که در دولت های متعدد امتحان خود را پس داده و کارنامه مقبولی در این میدان ندارند تلاش کردند تا هر کدام نمایندگان خود را به پردیسان بفرستند؛ اما واکنش های کنشگران و دانشگاهیان محیط زیست و هشدارهای آنها راجع به انتخاب افرادی که حتی یکروز در سازمان مربوط تجربه و دانش نداشته اند ورق را به سمتی برگرداند که مسعود پزشکیان صدای آنها را شنیده و فردی را از بدنه سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب کرد. متن حکم رئیس جمهوری برای این انتصاب به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار خانم شینا انصاری

به استناد اصل 124 قانون اساسی و با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم سرکارعالی را به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست» منصوب می‌نمایم.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در چارچوب قانون اساسی، اهداف سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی مصوب مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، با رعایت منشور اخلاقی کارگزاران دولت چهاردهم و تعامل با هیات محترم وزیران در تحقق اهداف دولت و حل مشکلات کشور، مجدانه بکوشید.

توفیق سرکارعالی را در انجام شایسته وظایف محوله از درگاه خداوند سبحان خواستارم.

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران

شینا انصاری متولد 1352 بوده که با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد کشاورزی و دکتری مدیریت محیط زیست سابقه سال ها کار در بخش های مختلف سازمان حفاظت محیط زیست کشور از کارشناس تا مدیر را داراست. او در آزمون استخدامی "سازمان حفاظت محیط زیست" در سال ۱۳۷۹ پذیرفته شده و به عنوان کارشناس در سازمان حفاظت محیط زیست استخدام شد.

انصاری در اسفند ماه سال ۱۳۸۱ به عنوان سرپرست اداره تازه تاسیس "حفاظت محیط زیست شهرستان ری" منصوب شد و در سال ۱۳۸۴ در مسئولیت سرپرست "اداره حفاظت محیط زیست تهران" و سپس معاون "اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران" قرار گرفت.

سپس در سال ۱۳۸۹ به معاونت فنی "اداره کل حفاظت محیط زیست" استان البرز رسید و در سال ۱۳۹۲ به عنوان مدیرکل "دفتر پایش فراگیر آلودگی سازمان حفاظت محیط زیست" منصوب شد.

مهم ترین فعالیت‌های انصاری در طول دوره شش ساله مسئولیت "مدیرکلی دفتر پایش فراگیر" ایجاد سامانه پایش کیفی هوای کشور، بسط و گسترش پایش آلاینده‌های محیط زیست، ارتقای وضعیت آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست، بهبود عملکرد خوداظهاری صنایع و تدوین چندین استاندارد شاخص محیط زیست و مشارکت در تهیه قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، قانون حفاظت از خاک و ... بوده است. او در سال 1398 به عنوان "مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران" منصوب شد.

انصاری دو دوره تخصصی آلودگی هوا و پایش گازهای گلخانه‌ای را در کشور ژاپن در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۶ گذارنده است. دوره‌های تغییر اقلیم و ساختمان‌های سبز در سنگاپور، محیط زیست دریایی منطقه راپمی در امارات، حفاظت از لایه ازن در ژاپن و همچنین فناوری‌های سبز در اطریش از جمله دوره‌های آموزشی ضمن خدمت اوست. همچنین کتاب ها و مقالات تخصصی متعددی در مجلات علمی و مقالات و یادداشت‌های بسیاری درباره بحران ها، معضلات محیط زیستی کشور و راهکارهای اصلاح برخی از آنها از او در رسانه ها منتشر شده است.

با اینهمه باید گفت کشتی درهم شکسته محیط زیست ایران به خرد جمعی نیاز دارد که اگر انصاری در مدیریت خود به ویژه انتخاب معاونت ها مخصوصا "معاونت محیط طبیعی" که نقطه ضعف خود او نیز هست، به آن توجه نکند کارش برای نجات این کشتی بسیار سخت خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ