ممانعت یک مدیر وزارت راه از انتقال مالکیت کاخ مروارید کرج

اقتصاد ایران: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز گفت:‌  انتقال مالکیت کاخ مروارید به میراث‌فرهنگی در ازای زمین معوض در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید اما متأسفانه با موانعی از سوی یکی از مدیران میانی وزارت راه و شهرسازی مواجه شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج رحیم خاکی عصر امروز در حاشیه بازدید بناهای تاریخی استان البرز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه کاخ شهرستانک مشکلات زیادی از لحاظ زیرساخت داشته که با ورود شخص استاندار، پیگیری‌‌های مدیران استانی و ورود بهره‌بردار بخش خصوصی اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی با بیان اینکه حدود 20 کارگاه مرمتی در استان فعال است، افزود: مرمت کاخ رضاشاهی گچسر پس از سال‌ها در حال انجام است. پیشرفت مرمت پل خاتون به بالای 70 درصد رسیده و از نقطه بحران گذشته و تا پایان سال به اتمام می‌رسد. عملیات مطالعات و مرمت قلعه صمصام نیز شروع شده است.

خاکی با اشاره به اینکه کارگاه مرمت امامزاده سلیمان امسال با بودجه 5 میلیارد تومان فعال شده است، گفت: مرمت و احیاء گنبدخانه بر اساس نقشه ثبتی تاریخی در حال انجام است و از محل اعتبارات 1403 هم حدود 7 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده تا امامزاده به گونه‌ای مناسب احیا شود.
 
وی با اشاره به اینکه روند صدور موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی رشد خوبی داشته، اظهار کرد: کاهش بروکراسی و کمک سایر ادارات خدمات رسان و استعلام دهنده از جمله آب، برق، گاز، راه، منابع طبیعی و... برای اجرایی شدن موافقت‌های اصولی طرح‌های گردشگری می‌تواند مشوق و انگیزه ای برای سرمایه گذاران باشد. کندی سرعت صدور استعلامات و مداخلات زیاد باعث کوچ سرمایه‌گذاران از استان می‌شود، در حالی  که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نجات‌بخش حوزه اشتغال و اقتصاد پایدار در استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به ظرفیت البرز به ویژه در روستاها، تکمیل زیرساخت‌های گردشگری را یکی از عوامل جذب گردشگر در استان عنوان کرد و گفت: بسیاری از پروژه‌های گردشگری منتظر تخصیص وام‌های مصوب هستند که در این زمینه همکاری بانک‌های عامل بسیار موثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز مجموعه دهکده سلامت محب را یکی از پروژه‌های خوب گردشگری استان دانست که به تکمیل زیرساخت‌ها کمک می‌کند و حمایت دستگاه‌های استانی را از چنین پروژه هایی ضروری عنوان کرد.

خاکی با اشاره به اینکه در استان پیگیری‌های جدی برای انتقال مالکیت کاخ‌ مروارید در ازای زمین معوض وجود دارد، گفت: انتقال مالکیت کاخ مروارید به میراث‌فرهنگی در ازای زمین معوض در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید و ابلاغ معاون اول رئیس جمهور را نیز دریافت کرد و جلساتی برای این موضوع برگزار شد اما متأسفانه با موانعی از سوی یکی از مدیران میانی وزارت راه و شهرسازی مواجه شده است که پیگیری‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ