۱۰۹۵ پروژه در خراسان رضوی کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد

اقتصاد ایران: مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: به مناسبت هفته دولت، ۱۰۹۵ پروژه در خراسان رضوی کلنگ زنی و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری به ضرورت تداوم راه شهدا اشاره و اظهار کرد: در «هفته دولت» که در پی شهادت شهید رجایی نامیده شده، یاد و خاطرات شهدا را گرامی می‌داریم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه شهید رئیسی نماد خدمت به مردم بود، اظهار کرد: او با هدف استحکام نظام مقدس اسلامی و تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب به خیل شهدا پیوست و همان‌طورکه رهبر معظم انقلاب فرمودند، فصل جدیدی از خدمت و مدیریت به ارمغان آورد و بار دیگر این نظام به واسطه ایشان بیمه شد.

وی خاطر نشان کرد: هرساله در هفته دولت وزارت کشور تحت سامانه «منتاک»، پروژه‌های یک‌ساله خود را جمع‌بندی و ارائه می‌کند، امسال هم این پروژه‌ها توسط دستگاه‌ها با ثبت در سامانه ارائه شد.

نظری گفت: پروژه‌هایی که در این هفته در استان بهره‌برداری می‌شود، ۹۷۶ پروژه به ارزش ۶۷ هزار و ۱۹۶ میلیارد تومان است که توسط دستگاه‌ها طی یک سال گذشته انجام شده یا ماقبل آن در مسیر اجرا بوده است و این هفته از آن‌ها بهره‌برداری می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سیاست این نیست که پروژه جدیدی را شروع کنیم، اما برحسب ضرورت‌ها برخی شروع‌ها لازم است. بر همین اساس عملیات اجرایی ۱۱۹ پروژه دیگر به ارزش ۳۶ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان آغاز خواهد شد. در مجموع، ۱۰۹۵ پروژه به ارزش ۱۰۳ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به روز اول کاری عملی دولت چهاردهم، گفت: امیدواریم دولت چهاردهم و وزرایی که رأی اعتماد گرفتند، در مسیر راه شهید رئیسی که همه به وجودشان افتخار می‌کنیم، حرکت کرده و فعالیت کنند و بیش از پیش موفق باشند.

نظری با بیان اینکه بعد از سه سال فعالیت به صورت کلی ۱۳۹ دستاورد شاخص در چهار حوزه اساسی مشخص شد، خاطرنشان کرد: با نگاه مسئله‌محوری در شروع به کار، ۳۴ کلان‌مسئله در استان را در حوزه‌های مختلف احصا کردیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه چهار نیروگاه حدود هفتصد مگاواتی در طی سه سال در راستای رفع مشکل تأمین برق به بهره‌برداری رسید، افزود: درحالی‌که ۱۰ سال قبل، فقط یک نیروگاه وجود داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه تنش آبی نیز باید پروژه تعریف کنیم که در چهار حوزه است، افزود: حوزه تأمین به وسیله انتقال یا استحصال از آب‌های زیرزمینی انجام می‌شود که پروژه‌های انتقال در استان ما مشخص بوده و پیشرفت داشته است.

نظری تصریح کرد: موضوع ترانزیت با توجه به موقعیت استان برای استان، کشور و حتی کشورهای سطح دنیا که می‌خواهند حمل‌ونقل کالا داشته باشند، مهم بوده و موقعیت استان ما استثنایی است.

استاندار خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه طی سه سال تا پایان سال ۱۴۰۲، رشد ۱۱۲ درصدی ترانزیت داشتیم، افزود: ترانزیت استان قابلیت گسترش دارد؛ در ۵ ماهه اول امسال یک میلیون و ۵۹۰ هزار تن ترانزیت با ۴۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم.

وی در خصوص قطار ایران-افغانستان گفت: مساله اساسی در این زمینه وجود ندارد. هماهنگی‌ها با افغانستان و حاکمان این کشور در خصوص کنسرسیوم انجام شده است.

نظری در پاسخ به پرسشی در خصوص اتباع گفت: موضوع اتباع از همان ابتدا موضوع جدی وزارت کشور تحت عنوان ساماندهی اتباع بوده است. اتباع به دو دسته دارای مجوز و غیر مجاز تقسیم می‌شوند. در ارتباط با اتباع دارای مجوز ساماندهی آن‌ها در دستور کار جدی ما قرار دارد که شامل اشتغال، آموزش، خدمات آموزشی و دیگر موضوعات است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد نه تنها شهر ملی، بلکه جهان اسلامی است، افزود: اما متأسفانه بودجه‌ها ملی نیست. تلاش‌های زیادی کردیم و در نهایت کارگروه ملی زیارت به ریاست رئیس‌جمهور و با تاکید آیت‌الله شهید رئیسی به عنوان کارگروه ملی شد تا مباحث آنجا مطرح شود که تصمیمات به منزله مصوبه هیأت دولت است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام در ابتدای دولت داشتیم، عنوان کرد: تاکید شهید رئیسی این بود که این پروژه‌ها از جمله پروژه ورزشگاه ثامن را تکمیل کنیم. تکمیل مجتمع ورزشی ثامن منابع سنگینی می‌خواهد که از جمله موضوعات در برنامه مولدسازی گذاشتیم. پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در استان ورزشگاه ثامن بوده که در جریان است.

نظری افزود: ورزشگاه ۶ هزار نفری ثامن سال‌ها نیمه‌کاره رها شده بود که سه‌شیفت در حال کار هستند. این ورزشگاه که در کشور رتبه سوم را دارد، مورد نیاز مشهد است و به زودی به ثمر خواهد نشست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ