ارائه خدمات امدادی و درمانی سپاه به هزاران زائر اربعین

اقتصاد ایران: فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: بهداری نیروی زمینی سپاه خدمات پزشکی ویژه‌ای به زائرین عزیز اربعین در مرزهای خروجی و ورودی ارائه می‌دهد.

سردار احمد اخوان فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ارائه خدمات نیروی زمینی سپاه به زائران و شرکت کنندگان در پیاده‌روی اربعین گفت: نیروی زمینی در لبیک به فرمان فرماندهی کل قوا در خصوص تکریم زوار اباعبدالله الحسین (ع) تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظام سلامت نیرو را پای کار آورده و در خدمت زائران قرار داده است. در همین راستا با استقرار چهار بیمارستان سیار تخصصی و فوق تخصصی در مرزهای مهران در استان ایلام، باشماق در استان کردستان، خسروی در استان کرمانشاه و ریمدان در داخل کشور و در سیستان و بلوچستان مستقر شده و با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمت به زائران حسینی هستند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه به استقرار یک بیمارستان سیار فوق تخصصی در منطقه کود در داخل خاک عراق اشاره کرد و گفت: این بیمارستان سیار فوق تخصصی در داخل خاک عراق با بهره‌مندی از کادر مجرب و تجهیزات بسیار پیش رفته در حال ارائه خدمات است.

سردار اخوان در بخش دیگری از سخنان خود به توانمندی سپاه در تولد و تجهیز بیمارستان‌های سیار اشاره کرد و گفت: به توانمندی‌های بسیار قابل توجه‌ای در حوزه تولید و ساخت بیمارستان سیار دست یافته‌ایم که می‌توانید در این عرصه با کشورهای پیشتاز رقابت کنیم.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه گفت با دستور فرماندهی محترم نیروی زمینی سپاه ۱۰ بیمارستان با ظرفیت هر کدام ۱۰۰ تخت فعال آماده هستند که تعدادی از این بیمارستان‌ها همانگونه که گفتم در مرزها مستقر هستند و دیگر بیمارستان‌ها آماده اعلام ستاد اربعین هستند. این بیمارستان‌ها با توجه به ویژگی‌های دارند در مدت ۸ ساعت یک بیمارستان ۱۱۰ تخت خواب آماده بهر برداری قرار می‌گیرند و از تجهیزاتی برخوردارند که کمتر بیمارستانی این تجهیزات را دارند.

سردار اخوان هزار و صد تخت برای مراسم اربعین امسال در نظر گرفته‌ایم که ۴۰۰ تخت آن فعال و بقیه در حالت آماده‌باش هستند. البته در ایام پایان صفر نیز در مسیر پیاده روی به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) هم مستقر هستیم.

وی ادامه داد: یک بیمارستان سیار فوق تخصصی از بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) کرمان که از نظر تجهیزات تخصصی، پزشکی، چارت پزشکی و همچنین از لحاظ فضای درمانی جز بیمارستان‌های استاندارد و از بهترین بیمارستان‌های ماست، در مرز مهران مستقر شده و آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این بیمارستان به جهت سرعت بخشی ارائه خدمات پزشکی به زائرین عزیز در مرز مهران مستقر شده چرا که حجم زائرین در این مرز بیش از سایر مرزهاست. این بیمارستان شامل بخش‌های آزمایشگاه، تصویربرداری، اتاق عمل، بخش‌های بستری، اورژانس و ریکاوری است. همچنین به جهت تردد زائرین در هوای گرم تعداد بیمارانی که دچار گرمازدگی می‌شوند زیاد است بنابراین پیش بینی‌های لازم انجام شده و خدمات ارائه می‌شود.

سردار اخوان گفت: بیمارستانی که در پایانه مرزی خسروی مستقر شده یک بیمارستان سیار بسیار مجهز و پیشرفته با ظرفیت ۱۲۸ تخت فعال است و تمام امکاناتی که یک بیمارستان سیار در سطح بین المللی باید داشته باشد را داراست و به زائرین محترمی که از مرز خسروی عبور می‌کنند خدمات ارائه می‌دهد. این بیمارستان داری بخش‌های بستری، داروخانه، آزمایشگاه، اورژانس، اتاق عمل، آی‌سی‌یو، سی سی یو، سونوگرافی و درمانگاه‌های تخصصی است و از امکانات زیستی کاملی برخوردار است که موجب می‌شود فرایند درمان بیمار در همان بیمارستان انجام شود و نیازی به اعزام به بیمارستان‌های شهری نباشد که این وجه تمایز بیمارستان‌های سپاه با دیگر بیمارستان‌ها است.

وی ادامه داد: یک بیمارستان دیگر در مرز باشماق توسط بیمارستان بعثت سنندج فعال کرده‌ایم که کادر پزشکی و تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای دارد. در این بیمارستان میزان تردد و تعداد مراجعه کنندگان کمتر از سایر بیمارستان‌ها ست ولی صد در صد آماده ارائه خدمات رسانی است که شامل بخش‌های آزمایشگاه، تصویر برداری، اتاق عمل، بستری و… است و تجهیزات آن کامل است.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه یکی از مرزهای کشور که نیاز به خدمات ویژه‌ای داشت مرز ریمدان در استان سیستان و بلوچستان بود بنابراین یک بیمارستان کاملاً مجهز را در این نقطه مستقر کردیم تا به عزیزانی که از مرز پاکستان می‌آیند خدمات ارائه دهیم.

سردار اخوان گفت: در داخل خاک عراق نیز بین نجف و کربلا یک بیمارستان مانند هر ساله مستقر است. ظرفیت‌های تخصصی در این مرکز بسیار بالاست. همچنین یک واحد جراحی نیز به صورت سیار در مسیر پیاده روی در میان شهر نجف و کربلا مستقر است که به افرادی که در این مسیر آسیب می‌بینند، خدمات ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین تیم‌های پنج نفره و سیار آماده‌اند که با تجهیزات کامل و متناسب با نیاز به محل‌های مختلف اعزام شوند.

فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در بحث امداد هوایی نیز سه پایگاه هوایی در شرق و غرب کشور آماده ارائه خدمات به زائران هستند و در صورت نیاز می‌توانند در کمترین زمان با استفاده از بالگرد بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهند. از زائران عزیز می‌خواهیم نکات بهداشتی را مدنظر قرار داده و در زمان‌هایی که هوا خنک‌تر است به پیاده روی بپردازند تا کمتر دچار گرمازدگی شوند.

سردار اخوان در پایان ضمن دعوت از کادر درمان کشور برای بازدید از ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیمارستان‌های سیار تولید شده توسط سپاه اظهار داشت: گروه‌هایی که در این بیمارستان سیار سپاه در مسیر پیاده‌روی اربعین اباعبدالله الحسین مستقر هستند از کادر بسیار مجرب و توانمند هستند که با اشتیاق و علاقه مشغول خدمت به زائران هستند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ