تسلا در اقدامی نادر، فراخوان حضوری برای خودرو Model X صادر کرد

اقتصاد ایران: تسلا حدود ۹ هزار خودرو Model X را برای بررسی قطعه‌ای در سقف آن‌ها به‌صورت حضوری، فراخوان کرده است.

بنابر گزارش رویترز، تسلا به‌تازگی اعلام کرده که حدود ۹٬۱۰۰ خودرو مدل X در ایالات متحده را به دلیل مشکل در تزئینات سقف، فراخوانی کرده است. این شرکت در سال ۲۰۲۰ نیز برای همین مشکل، فراخوانی مشابهی برای دارندگان خودرو مدل X صادر کرده بود.

تسلا این فراخوان را به‌دلیل احتمال جدا شدن قطعات تزئینی سقف در حین رانندگی، به دارندگان خودرو مدل X اعلام کرده است. به‌نظر می‌رسد شرکت برای چسباندن ادوات تزئینی موجود در سقف این مدل از خودروهای خود، از پارچه و چسب مناسب و کافی استفاده نکرده است.

تسلا اغلب برای رفع مشکلات، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منتشر می‌کند؛ مانند مشکل تکراری سیستم اتوپایلوت که در برخی موارد به رانندگان هشدار کافی و لازم را نمی‌دهد. اما برای مشکل سقف مدل X، تسلا مجبور است هزاران خودرو را به‌صورت حضوری بررسی کند. برای رفع این مشکل، بخش خدمات تسلا، چسبندگی قطعات تزئینی سقف را بررسی کرده و در صورت نیاز، این قطعات را مجدداً نصب می‌کنند.

رویترز درباره‌ی فراخوان مجدد تسلا می‌گوید این شرکت، به‌تازگی متوجه شده است که در فراخوان سال۲۰۲۰، قطعاتی را که احتمال جدا شدن داشتند به‌طور کامل شناسایی نکرده است. این خودروساز همچنین اعلام کرده که تاکنون هیچ تصادف یا آسیبی گزارش نشده، اما حدود ۱۷۰ گزارش از سوی مالکان این خودروها دریافت کرده که ممکن است تحت پوشش این فراخوان قرار گیرند.

مقالات مرتبط
  • مرگ کارمند اپل در تصادف خودرو تسلا؛ ایلان ماسک با خانوده فرد متوفی توافق می‌کند
  • فراخوانی ۵۵ هزار خودرو تسلا مدل X به‌دلیل مشکل روغن ترمز

این فراخوانی جدید نشان‌دهنده‌ی چالش‌های مداوم تسلا در زمینه‌ی کیفیت ساخت و تولید است. با وجود اینکه تسلا به‌عنوان یکی از پیشروان صنعت خودروهای الکتریکی شناخته می‌شود، اما مشکلات مونتاژی این شرکت می‌تواند به اعتبار و اعتماد مشتریان آسیب برساند. تسلا اعلام کرده است که مالکان خودروهای مدل X، می‌توانند به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کنند تا این مشکل به‌صورت رایگان برطرف شود.

مشکلات منتاژی تسلا فقط محدود به خودرو مدل X نمی‌شود؛ این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۴ تا کنون، بیش‌از ۱۱ هزار سایبرتراک را به‌خاطر احتمال جدا شدن قطعه‌ی تزئینی روی پدال گاز و مشکل موتور برف‌پاک‌کن، فراخوان کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ