میدان اصلی هرات بنام نماد صنعت ایران تراکتورسازی نامگذاری شد

اقتصاد ایران: تبریز-میدان اصلی بلوار شهر هرات به نام تراکتورسازی به عنوان نماد صنعت ایران نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طی این مراسم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر هرات با تاکید بر مراودات اقتصادی ایران و افغانستان گفت: تراکتورسازی و نمایندگی آن در هرات نمادی از ظرفیت‌های همکاری ایران و افغانستان می‌باشد.

محمد صدیقی فر افزود: ایران بعداز انقلاب و ۴۵ سال گذشته تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت اما توانسته روی پای خود بایستند و تراکتورسازی نیز یکی از این توانمندیها هست.

در این مراسم مقامات ارشد افغانستان نیز بر توسعه مراودات بین دو کشور تاکید و همچنین وجود تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان را در رفع کمبودها و موانع بخش کشاورزی این کشور غیر قابل انکار عنوان کردند.

این مقامات بر ظرفیت‌های ایجاد شده به تبع تراکتورسازی ایران در جای جای افغانستان اذعان داشته و تاکید کردند: طی سالهای گذشته کمبودها و مشکلات زیادی در کشاورزی افغانستان وجود داشت که امروز با ظرفیت‌های ایجاد شده توسط ایران و حضور تراکتورهای ایرانی در مزارع افغانستان شاهد حل این مشکلات و رونق کشاورزی افغانستان هستیم.

همزمان با این مراسم نمایشگاه دائمی تراکتورهای ایرانی در شهر هرات افتتاح و از ۸۰ نفر از کشاورزان و دهقانان افغانستان که با استفاده از تراکتورهای تولیدی ایران، توسعه کشاورزی خود را محقق کرده بودند قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است در این مراسم از مقامات ایرانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات و مدیران ارشد تراکتورسازی ایران و از طرف افغانستانی تعداد بسیاری از مقامات ارشد این کشورهمچون سخنگوی وزارت داخله این کشور، معین جوانان وزارت اطلاعات فرهنگ افغانستان، رئیس نمایندگی وزارت ارتباط خارجه درحوزه غرب افغانستان، معاون مقام ولایت هرات، شاروال شهر هرات، رئیس دفتروالی هرات، رئیس صنعت وتجارت هرات، رئیس اطلاعات فرهنگ هرات، معاونیت اتاق تجارت هرات، مسؤلین ریاست زراعت وگمرک هرات، ریاست عدلیه وحقوق هرات، معاونیت ریاست اقتصاد هرات و … حضور داشتند که حکایت از اهمیت تبادلات تراکتورهای تولید ایران با این کشور دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ