ساختار گزارش‌های مالی مایکروسافت تغییر می‌کند؛ توجه بیشتر به هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: مایکروسافت با تغییر ساختار گزارش‌دهی واحدهای تجاری خود، شفافیت بیشتری درمورد مزایای هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

بنابر گزارش رویترز، مایکروسافت روز چهارشنبه ساختار گزارش‌دهی نتایج واحدهای تجاری خود را تغییر داد و برخی از درآمدهای تبلیغات حاصل از جستجو و اخبار را تحت واحد خدمات ابری Azure قرار داد. این شرکت با اینکار به‌دنبال ارائه‌ی تصویر واضح‌تری به سرمایه‌گذاران از سهم هوش مصنوعی در مجموع درآمدهای این شرکت است.

مایکروسافت اعلام کرد که درآمد حاصل از خدمات فناوری هوش مصنوعی واحد Nuance، هم‌اکنون تحت بخش بهره‌وری قرار خواهد گرفت که مجموعه برنامه‌های Office در آن قرار دارد و دیگر تحت بخش خدمات ابری نخواهد بود. این شرکت همچنین تأکید کرد که تغییر ساختار به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا ساختار گزارش‌دهی را با نحوه‌ی مدیریت کسب‌وکارهایش هماهنگ کند.

شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله مایکروسافت و گوگل تحت فشار سرمایه‌گذاران هستند تا نشان دهند میلیاردها دلاری که در زیرساخت‌های هوش مصنوعی‌شان سرمایه‌گذاری شده، سودآور خواهد بود. مایکروسافت یکی از معدود شرکت‌های بزرگی است که سهم هوش مصنوعی را در درآمدهای سه ماهه‌ی خود جدا می‌کند؛ زیرا اکثر شرکت‌ها هنوز درآمد قابل توجهی از سرمایه‌گذاری‌هایشان در بخش هوش مصنوعی ندارند.

سازنده‌ی ویندوز، ماه گذشته گزارش داد که هوش مصنوعی در سه ماهه‌ی دوم سال، کمک بزرگی برای رشد خدمات ابری Azure بوده است. حتی با کند شدن رشد کلی کسب‌وکار، مایکروسافت انتظار دارد که رشد Azure در نیمه دوم سال مالی ۲۰۲۵ دوباره شتاب بگیرد.

مقالات مرتبط
  • مایکروسافت حالا نیم تریلیون دلار ارزشمندتر از اپل است
  • افت شدید درآمد ایکس‌باکس و سرفیس؛ گزارش مالی جدید مایکروسافت منتشر شد

مایکروسافت درآمد سه ماهه‌ی بخش رایانه شخصی را بین ۱۲٫۲۵ تا ۱۲٫۶۵ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند که در مقایسه با پیش‌بینی قبلی، ۱۴٫۹ تا ۱۵٫۳ میلیارد دلار کمتر است؛ چراکه این شرکت برخی از واحدهای تجاری را از بخش رایانه شخصی به بخش بهره‌وری منتقل کرده است. این شرکت درآمد بخش بهره‌وری و فرایندهای کسب‌وکار را بین ۲۷٫۷۵ تا ۲۸٫۰۵ میلیارد دلار پیش‌بینی می‌کند که در مقایسه با پیش‌بینی قبلی ۲۰٫۳ تا ۲۰٫۶ میلیارد دلار، بیشتر است.

در نهایت، مایکروسافت همچنان به‌عنوان یکی از پیشروان صنعت فناوری اطلاعات شناخته می‌شود و با توجه به سرمایه‌گذاری‌های گسترده در زمینه‌ی هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که در آینده‌ی نزدیک بتواند به اهداف خود دست یابد. این شرکت با تمرکز بر نوآوری و ارائه‌ی خدمات با کیفیت، سعی در حفظ موقعیت خود در بازار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ