افزایش مراکز درمانی بین الملل در فارس

اقتصاد ایران: شیراز- معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از افزایش تعداد مراکز درمانی بین الملل در فارس از ۹ مرکز به بیش از ۴۰ مرکز طی دوسال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ زاده عصر پنج شنبه در نشست شورای راهبردی گردشگری سلامت استان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ تنها ۹ مرکز دولتی مجوز پذیرش بین‌الملل را داشتند، گفت: این رقم هم اکنون به بیش از ۴۰ بیمارستان و مرکز پا را کلینیکی افزایش یافته است که علاوه بر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شامل خدمات دندان پزشکی، مراکز پرتو نگاری، روان پزشکی، آزمایشگاه و مرکز طب سنتی نیز می‌باشد.

وی ادامه داد: رشد ۵۵ درصدی مراکز ipd دار سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ و رشد ۷۸ درصدی ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ در اخذ مجوز مراکز درمانی برای پذیرش بیماران بین‌الملل و تقاضاهای بسیار کنونی برای ادامه این روند نشان از موفقیت فارس در توسعه گردشگری سلامت دارد.

فرخ زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵ پزشک از آسیای مرکزی در حال تکمیل تحصیلات خود در تخصص‌های گوناگون در شیراز می‌باشند و به زودی دوره‌های توانمندسازی پرستاری نیز برای برخی کشورهای منطقه قفقاز آغاز خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در شورای راهبردی گردشگری سلامت با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در شیراز وجود داشت که مجوز بین‌الملل نداشتند و بعضاً به صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش بیمار می‌کردند، گفت: در ابتدای این دوره تصمیم بر این شد به جای ممانعت از کار آنها، به آنها برای اخذ مجوز کمک شود و با تلاش‌های صورت گرفته همکاران علوم پزشکی در بخش گردشگری سلامت توانستند با آموزش و اعتماد سازی مسیر را هموار و به نتیجه خوب افزایش ۴ برابری استاندارد سازی مراکز درمانی و آزمایشگاهی برسند.

وی ادامه داد: طبق گزارش بخش گردشگری دانشگاه علوم پزشکی، شاهد افزایش بیمارانی از کشورهای قطر، بحرین، هند، تاجیکستان و عمان در حوزه بین‌الملل بوده‌ایم و این اعتماد جامعه بین‌المللی به امکانات و تبحر پزشکان فارس روز به روز در حال افزایش است.

فرخ زاده با بیان اینکه با همت جمعی و با سختی فارس بعد از مشهد دومین استان تشکیل دهنده انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت در کشور بودیم، اظهار داشت: هم اکنون کارگروه‌های تخصصی در دل این انجمن ایجاد شده و فعالیت‌های خود را با مدیریت خود مراکز و راهنماها انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: طبق گزارش علوم پزشکی وب سایت سه زبانه برای ۹ مرکز دولتی جهت پذیرش بیمارستان بین‌الملل و سامانه جامع پذیرش بیماران بین‌الملل فارس نیز آماده بهره برداری است که منتظر مجوز وزارت بهداشت می‌باشد. البته سامانه‌ای هم در سطح ملی راه اندازی شده که قول بارگذاری آن در دو ماه آینده داده شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ