نماینده آمریکا: توافق آتش‌بس غزه اکنون در دسترس است

اقتصاد ایران: لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بیان کرد که توافق آزادی اسرا و آتش بس در غزه در دسترس و قابل حصول است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، گرینفیلد امروز پنجشنبه در نشست ویژه بررسی اوضاع غزه در شورای امنیت سازمان ملل گفت: این یک لحظه تعیین کننده برای مذاکرات آتش بس و برای منطقه است.

وی در ادامه ابراز داشت: بنابراین هر عضو این شورا باید به ارسال پیام‌های قوی به دیگر بازیگران در منطقه ادامه دهد تا از اقداماتی که ما را از نهایی کردن این توافق دور می‌کند، اجتناب کنند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در عین حال خواستار تسریع روند واکسیناسیون فلج اطفال کودکان در نوار غزه شد و نسبت به اقدامات خشونت بار شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری و همچنین ادامه سیاست‌های شهرک سازی کابینه نتانیاهو در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

از سوی دیگر جیمز کاریوکی نماینده انگلیس در سازمان ملل ضمن درخواست برقراری آتش بس فوری بیان کرد: همه طرف‌ها باید بر مذاکراتی که به تازگی توسط آمریکا، مصر و قطر از سر گرفته شده، تمرکز کنند. این گفتگوها فرصتی حیاتی برای تضمین آتش‌بس فوری است که به درگیری پایان می‌دهد.

وی با محکومیت خشونت‌ها در کرانه باختری ادامه داد: مذاکرات کنونی آتش‌بس تنها راه برای جلوگیری از یک بحران کامل منطقه‌ای بود. باید در قبال خشونت‌های وحشتناک شهرک‌نشینان در کرانه باختری پاسخگو بود.

ناتالی برودهرست نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز بر درخواست پاریس از 15 عضو شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در نوار غزه بمنظور پایان یافتن «رنج مردم غیرنظامی و امکان ارسال گسترده و بدون مانع کمک‌های بشردوستانه» تاکید کرد.

او گفت که فرانسه نگرانی‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد وضعیت بهداشتی و به ویژه افزایش مجدد موارد فلج اطفال در غزه را تکرار می‌کند. وی افزود: فرانسه از اسرائیل می‌خواهد تا تمام اقدامات لازم را برای واکسینه شدن مردم انجام دهد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ