بکارگیری ۱۰۰ دستگاه دوربین پایشی در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

اقتصاد ایران: کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه بااشاره به بکارگیری صد دستگاه دوربین پایشی در محورهای مواصلاتی کرمانشاه همچنین، گفت: ۶۰۰ پلیس یار در اربعین امسال در کرمانشاه بکارگیری شده است.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر خدمت به زائران در مرز بین المللی خسروی را افتخاری برای کرمانشاه و دروازه کربلا دانست و اظهار کرد: به منظور میزبانی از زائرانی که از مرز خسروی تردد دارند باید ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم که به نحو احسن سفری راحت و بدون دغدغه برای زائران ایجاد و مشوقی باشد که هر سال زائران با اشتیاق بیشتر به زیارت سرور و سالار شهیدان بشتابند.

سردار حاجیان افزود: تسهیل عبور و مرور و امنیت زائران مقوله اصلی این رزمایش ملی و مذهبی است که با توجه به وظایف پلیس در این زمینه مبحث گذرنامه و صدور آن، کنترل در مرز و نقطه صفر مرزی و بحث تأمین امنیت مطرح است که در زمینه ترافیک هم اکنون ۶۳۸ کیلومتر محورهای مواصلاتی داریم که نیاز به اجرای تدابیر و تمهیدات خاص و برنامه ریزی شده دارد که در این راستا از فناوری کمک گرفتیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در زمینه تسهیل ترددها سه دستگاه ماتریس و صد دستگاه دوربین پایشی مسیر جاده‌ها را تحت رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۵۵۸ واحد گشتی مشتمل بر ۴۵۰۰ نفر مستقر در محل‌های تعیین شده وظیفه تأمین امنیت و نظم و انضباط ترافیکی را برعهده دارند که ما برای این مهم علاوه بر نیروهای استانی از نیروهای کمکی فراجا از استان‌های دیگر و بخشی هم از ظرفیت مردمی تحت عنوان «پلیس یار اربعین» نزدیک به ۶۰۰ نفر به عنوان یک کار ابتکاری در پلیس کرمانشاه استفاده کردیم که این عزیزان در کنار موکب‌ ها و در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی ما حضور پیدا کرده و در حوزه ترافیک و بحث پیشگیری از جرم یاریگر ما هستند.

سردار حاجیان با اشاره به کاهش چشمگیر زمان ایستایی زائرین در پشت گیت‌ها، بیان داشت: در پایانه مرزی خسروی، ۵۸ گیت گذرنامه فعال داریم که امسال با راه اندازی سامانه سجاد، ایستایی در پشت گیت ها به چهار ثانیه رسیده و طی هماهنگی با کشور عراق و با ارسال مشخصات به سامانه گیت‌ های مستقر در ورودی پایانه «منذریه» عراق ایستایی زائرین در آنجا نیز به چهار ثانیه کاهش یافته که در مجموع ایستایی به ۱۰ ثانیه و حتی کمتر از آن می‌رسد که این کار بزرگی است.

وی افزود: در مسیر برگشت و ورود به کشور و خروج از استان کرمانشاه نیز واحدهای ترافیکی و انتظامی ما در راستای آسایش و امنیت زائرین عزیز حضور دارند و به مشکلات و مسائل مردم رسیدگی می‌کنند و هدف ما این است که زائرین اربعین به سلامتی و خاطره خوش از استان کرمانشاه خارج شوند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری مردم در رعایت قوانین و مقررات و توجه‌به توصیه‌های پلیس، گفت: امسال به لطف خداوند و همکاری سایر نهادها و پای کار بودن پلیس که مسئول نظم و انضباط و ناظم اجتماعی است، می‌توان گفت که منظم‌ ترین مرز مرز خسروی بود که این مورد تأیید مسئولان و ناظران نیز هست.

سردار حاجیان در خاتمه با بیان اینکه به امید خداوند متعال در برگشت هم شاهد این نظم و انضباط اجتماعی و ترافیکی جهت تسهیل عبور و مرور و رفاه حال زوار خواهیم بود، خاطر نشان کرد: با توجه به این چشم انداز قطعی و اعتقادی که در آینده مکتب امام حسین (ع) شعله ورتر، گسترده‌تر و جهان شمول تر می‌شود، باید به سمت و سوی سامانه‌های هوشمند برویم و زیرساخت‌ها را از منظر کمی و کیفی توسعه دهیم که انشاالله بتوانیم پاسخگوی زائرین سیدالشهداء باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ