تراشه مغزی ایلان ماسک جواب داد

اقتصاد ایران: شرکت نورالینک متعلق به «ایلان ماسک» اعلام‌کرده که جراحی دومین بیمار دریافت‌کننده ایمپلنت مغزی آن «به‌خوبی پیش رفته است» و بیمار اکنون می‌تواند اشیاء سه‌بعدی طراحی کند و بازی‌های ویدیویی مانند Counter-Strike ۲ را انجام دهد.

 دیجیاتو: شرکت نورالینک متعلق به «ایلان ماسک» اعلام‌کرده که جراحی دومین بیمار دریافت‌کننده ایمپلنت مغزی آن «به‌خوبی پیش رفته است» و بیمار اکنون می‌تواند اشیاء سه‌بعدی طراحی کند و بازی‌های ویدیویی مانند Counter-Strike ۲ را انجام دهد.

طبق گزارش‌های منتشرشده، به‌نظر می‌رسد در این جراحی نورالینک همچنین موفق‌شده تا مشکل پیش‌آمده برای بیمار اول، یعنی «نولاند آرباگ» که دچار انقباض غیرمنتظره الکترودها در مغزش شد را برطرف کند.

این شرکت توضیح می‌دهد: «برای کاهش احتمال جمع‌شدن الکترودها در بیمار دوم، ما اقداماتی را به‌منظور کاهش خسارت انجام دادیم، مانند کاهش حرکت مغز در طول جراحی و کاهش فاصله بین ایمپلنت و سطح مغز.»

در بیمار اول، نورالینک برای برطرف‌کردن این مشکل مجبور شد تا پس از جراحی، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری را انجام دهد.

توسعه قابلیت‌های جدید برای ایمپلنت مغزی نورالینک

نورالینک همچنین اعلام کرده که روی قابلیت‌های جدیدی برای ایمپلت مغزی خود با نام Link کار می‌کند که درحال‌حاضر به بیماران اجازه می‌دهد تا نشانگرهای روی صفحه و و دستگاه‌های دیجیتال را کنترل کنند. در آینده، Link می‌تواند چندین قابلیت حرکتی دیگر را به بیماران ارائه کند و به بیماران کمک خواهد کرد تا سریع‌تر بنویسند.

شرکت متعلق به ایلان ماسک می‌گوید: «این قابلیت‌ها نه‌تنها به بازگرداندن استقلال دیجیتال افرادی که قادر به استفاده از اندام‌های خود نیستند، کمک می‌کند، بلکه توانایی برقراری ارتباط را برای کسانی که قادر به صحبت‌کردن نیستند، مانند افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی، بازیابی می‌کند.»

درحال‌حاضر، دستگاه Link برای بیماران مبتلا به کوادری‌پلژی (فلج چهاراندام) و سایر بیماری‌هایی که حرکت را به‌شدت محدود می‌کند، طراحی شده است. ماسک گفته است که ایمپلنت‌های Neuralink در نهایت می‌توانند به تقویت توانایی‌های افراد سالم مانند کمک به یادآوری حافظه کمک کنند.

طبق اطلاعات موجود در وب‌سایت نورالینک، بیمار دوم «الکس» نام دارد و یک تکنسین سابق خودرو است که از آسیب نخاعی رنج می‌برد. او اکنون پس از انجام جراحی، می‌تواند از نرم‌افزارهای طراحی کامپیوتری استفاده کند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ