استارکاپ ۱۴۰۳: تازه‌ترین رقابت منجمان آماتور ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: رقابت نجومی استارکاپ ۱۴۰۳، فرصتی بی‌نظیر برای آزمودن مهارت‌های نجومی، یادگیری و برقراری ارتباط با علاقه‌مندان، در زیر آسمان تاریک کویر است.

استارکاپ، مسابقه‌ی جامع منجمان آماتور ایرانی است که از سوی مرکز نجوم آوا استار، از سال ۱۳۹۴، هر ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود و در جریان آن، علاقه‌مندان به نجوم آماتوری توانایی‌های علمی و عملی خود را محک می‌زنند. در پایان رقابت‌ها، داوران مسابقه برترین شرکت‌کنندگان را که بیشترین امتیاز را در مراحل مختلف به‌دست آورده‌اند، معرفی خواهند کرد.

استارکاپ امسال که نهمین دوره‌ی این رقابت‌ها محسوب می‌شود، ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در کاروانسرای قصر بهرام، یکی از محبوب‌ترین رصدگاه‌های ایران با آسمانی تاریک، برگزار می‌شود. این مسابقه در دو بخش «رقابت اصلی» و «لانچ‌پَد» (بخش آموزشی) انجام خواهد شد.

استارکاپ، با هدف ترویج علم نجوم و شناسایی استعدادهای برتر، فضایی را برای یادگیری و رقابت سالم فراهم می‌کند. شرکت‌کنندگان از تمامی مقاطع تحصیلی فرصت حضور در این رقابت دارند. موضوعات مسابقه شامل کیهان‌شناسی، فیزیک نجومی، شناخت اجرام آسمانی و رصد نجوم است.

پوستر مسابقه نجومی استارکاپ ۱۴۰۳
آوااستار

مراحل رقابت نهم استارکاپ شامل پنج آزمون است: آزمون کتبی (۳۵ امتیاز)، نقشه گنج (۱۵ امتیاز)، آزمون رصدی (۳۵ امتیاز)، آزمون شفاهی (۱۵ امتیاز) و اسکچ (۱۰ امتیاز). شرکت‌کنندگان ابتدا به سؤالات چهارگزینه‌ای و تشریحی آزمون کتبی پاسخ می‌دهند، سپس در آزمون نقشه گنج معمایی مرتبط با آسمان بالای سرشان را حل می‌کنند. در آزمون رصدی، فهرستی از اجرام عمق آسمان را با ابزارهای رصدی خود شناسایی و چند سؤال کوتاه نجومی را پاسخ می‌دهند.

نهمین دوره‌ی استارکاپ در تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ در کاروانسرای قصر بهرام برگزار می‌شود

آزمون شفاهی با پرسش‌هایی درباره اصول پیمایش آسمان و قدرسنجی و در نهایت، آزمون اسکچ با رسم یک جرم آسمانی به پایان می‌رسد. داوران پس از ارزیابی تمامی مراحل، برترین‌ها را در مراسم اختتامیه، در صبح روز جمعه ۱۶ شهریور، اعلام می‌کنند.

بخش لانچ‌پد نیز برای علاقه‌مندانی طراحی شده که می‌خواهند بدون شرکت در فضای رقابتی، تجربه‌ای از استارکاپ به‌دست آورند. شرکت‌کنندگان در این بخش که هدف اصلی‌اش افزایش دانش و مهارت افراد است، در مکانی دورتر از رقابت اصلی مستقر می‌شوند و با راهنمایی مربیان، به سؤالات پاسخ می‌دهند. لانچ‌پد شامل سه بخش آزمون کتبی، نقشه گنج و رصد است.

شرکت‌کنندگان برتر از جوایز ارزشمندی بهره‌مند می‌شوند و برخی نیز فرصت شرکت در رویدادهای بین‌المللی نجومی را به دست خواهند آورد. استارکاپ، بستری مناسب برای ایجاد ارتباط و همکاری میان علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه فراهم می‌آورد و نقشی اساسی در توسعه‌ی دانش نجوم در ایران ایفا می‌کند.

اگر به نجوم علاقه‌مند هستید و می‌خواهید مهارت‌های خود را به چالش بکشید، رقابت استارکاپ ۱۴۰۳ فرصتی بی‌نظیر است. این مسابقه در روزهای پنجشنبه و جمعه، ۱۵ و ۱۶ شهریور برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام در استارکاپ تا پایان روز یکشنبه ۱۱ شهریور با هزینه‌ی ۲،۵۰۰،۰۰۰ تومان انجام می‌شود. برای برترین‌ها نیز جوایز ارزشمندی در نظر گرفته شده است: نفر اول کاپ ویژه و نیم سکه، نفر دوم ربع سکه و نفر سوم سکه گرمی.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ