نیمی از نقاط حادثه‌خیز تربت‌حیدریه ساماندهی شد

اقتصاد ایران: تربت حیدریه - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تربت‌حیدریه با اشاره به شناسایی ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در سطح شهرستان تربت‌حیدریه، گفت: تاکنون نیمی از این نقاط رفع نقص و ساماندهی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ جواد حقدادی؛ در پاسخ به تحقیق و پژوهش معاونت بهداشت علوم پزشکی مبنی بر اینکه تصادفات علت اصلی مرگ و میر در این منطقه است، اظهار کرد: در حوزه تصادفات یک فرآیند در حال اجراست که حدود ۲۳ نهاد با آن مرتبط هستند که مهم‌ترین وظیفه پلیس راهور افزایش انضباط ترافیکی است که خروجی آن باید منجر به کاهش حوادث و تصادفات شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تربت‌حیدریه در پیوند با این موضوع گفت: در همین راستا پلیس راهور در سه حوزه ارتقای فرهنگ ترافیک، رفع نقاط حادثه‌خیز و اعمال قانون تمام تلاش خود را به کار بسته تا ضمن کاهش تصادفات نقاط حادثه‌خیز نیز اصلاح شود.

وی با اشاره به شناسایی ۱۵ نقطه حادثه‌خیز در سطح شهرستان تربت‌حیدریه، گفت: تاکنون نیمی از این نقاط رفع نقص و ساماندهی شده‌است.

حقدادی به نارضایتی شهروندان مبنی بر نصب برخی سرعت‌کاه (دست‌انداز) در داخل شهر اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی ترافیک نهاد تصمیم گیرنده است و تقریباً در تمامی این موارد اقدامات خوبی انجام شده، در عین حال می‌دانبم دست‌اندازها یک معضل ترافیکی هستند، اما از هر ۱۰ تقاضا تنها یکی از آنها برای بحث و بررسی و تصمیم‌گیری به شورای ترافیک ارجاع می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تربت‌حیدریه بهترین جایگزین برای این دست‌اندازها را هوشمندسازی و نصب دوربین‌های نظارتی و ترافیکی عنوان کرد و گفت: نظارت الکترونیک و پایش تصویری در این شهر از سال ۹۵ با چهار دوربین نظارتی اجرایی شد، اما اکنون ۲۱ دوربین نظارتی، ۱۰ دوربین پلاک‌خوان و دو دوربین کنترل سرعت نصب شده و امیدواریم طی ماه‌های آتی با نصب ۶ دوربین کنترل سرعت در نقاط پیش بینی شده، مجموعه این فرآیند به کاهش تصادفات منجر شود.

وی گفت: در عین حال به تعداد خودروها و جمع گواهینامه‌دارها هر سال اضافه می‌شود، بطوری که سالانه بالغ بر یک هزار دستگاه خودروی صفر در شهرستان پلاک می‌شود و از سویی دیگر سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت می‌کنند.

حقدادی در پاسخ به مطالبه مردمی مبنی بر عدم نظارت راهنمایی و رانندگی در سطح شهر به‌ویژه پارک‌های دوبل و برخی تخلفات رانندگان گفت: رانندگی یک رفتار است، در عین حال امسال اعمال قانون ۴۳ درصد افزایش داشته‌، اما با کمک مردم می‌توانیم به نقطه مطلوبی برسیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ