ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب و روز اربعین حسینی اعلام شد

اقتصاد ایران: مشهد- در آستانه اربعین حسینی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و سوگواری در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در آستانه اربعین حسینی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و سوگواری در حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد، این ویژه‌برنامه‌ها با محوریت رواق امام خمینی (ره) از شامگاه شنبه سوم شهریور مصادف با شب اربعین با قرائت زیارت امین‌الله آغاز و در ادامه زائران حریم ملکوتی پای منبر وعظ حجت‌الاسلام راشد یزدی، خواهند نشست.

شعرخوانی یاسر رحمانی، شاعر آئینی و مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران آل الله، امیر عارف و علیرضا نژادحسین در سوگ اربعین شهدای کربلا، از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

قرائت زیارت اربعین در حرم رضوی

ویژه‌برنامه‌های روز اربعین حسینی نیز از ساعت ۹ صبح با شعرخوانی توسط علیرضا خاکساری آغاز می‌شود و سپس زیارت اربعین توسط جواد مشکی‌باف، قرائت می‌شود. در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد علاوه بر سخنرانی، نماز ظهر اربعین را اقامه خواهند کرد.

این برنامه‌ها بعد از اقامه نماز ظهر با قرائت زیارت اربعین با نوای حجت‌الاسلام جعفر اسلامی فر و اجرای برنامه مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی توسط رضا عرفانیان و عادل خوش‌رو، ادامه پیدا می‌کند.

عصر روز اربعین نیز از ساعت ۱۶ صحن پیامبر اعظم (ص) میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی خواهد بود، این مراسم با اجرای سرود توسط گروه گلدسته‌های حرم، قرائت زیارت اربعین با نوای مهدی نیکبخت و همچنین اجرای مراسم تعزیه‌خوانی، همراه خواهد بود.

مراسم شام اربعین حسینی نیز یکشنبه چهارم شهریور بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله توسط ابراهیم قانع و سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری، امام‌جمعه موقت شهر قم، انجام می‌شود.

شعرخوانی حجت‌الاسلام علی مقدم و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل‌بیت (ع) امیر عارف و علیرضا نژادحسین از دیگر برنامه‌های شام اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ