اذعان ژنرال صهیونیست به شکست سیاستهای اسرائیل در غزه

اقتصاد ایران: «گیورا ایلاند»، رئیس اسبق شورای امنیت رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به ناتوانی ارتش اسرائیل برای تحقق اهداف جنگ غزه، خواستار محاصره کامل منطقه شمال غزه با هدف پیروزی بر حماس شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،«گیورا ایلاند»، رئیس اسبق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که در نشریه «یدیعوت آحارانوت» منتشر شده است با تشریح آخرین وضعیت نبرد غزه اذعان داشت مسئولان سیاسی و فرماندهان ارتش اسرائیل در آغاز جنگ در نوار غزه مدعی شدند که تنها با اتکا به فشار نظامی قادر به تحقق اهداف این نبرد خواهیم بود. با این حال پس از سپری شدن 10 ماه به نظر می‌رسد که تا دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در باریکه غزه فاصله زیادی داریم.

این ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل که در گذشته مسئولیت بخش برنامه ریزی راهبردی ارتش رژیم صهیونیستی را نیز عهده دار بوده است، در توضیح دلایل این ناکامی و شکست نظامی اسرائیل برابر گروه‌های مقاومت فلسطینی نوشت: دلیل عدم موفقیت تنها به شکست عملیات نظامی منحصر نمی‌شود، بلکه اسرائیل از آغاز جنگ از پیگیری دو هدف مهم خودداری کرده است: یکی تلاش‌های سیاسی و دیگری فشار اقتصادی بر نوار غزه.

ایلاند در ادامه با انتقاد از رفتارهای مغرورانه نتانیاهو در پاسخ به ابهامات مطرح شده پیرامون آینده غزه پس از اتمام جنگ نوشت: نتانیاهو مغرورانه در پاسخ به سوال رهبران غربی در مورد آینده غزه می‌گوید: زمانی که جنگ به پایان رسید در مورد آینده غزه صحبت خواهیم کرد.

وی افزود جوابی که باید به این سوال داده شود این است که در آینده غزه جایی برای حکومت حماس نخواهد بود ولی اسرائیل نیز امکان تشکیل حکومت نظامی تحت نظارت نظامیان اسرائیلی را در این باریکه نخواهد داشت.

ایلاند می‌افزاید: اسرائیل از هم اکنون باید گفتگوهایی را با طرف های عربی و غربی برای تبدیل نوار غزه به منطقه‌ای خلع سلاح شده در پایان جنگ داشته باشد.

رئیس اسبق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی سپس با انتقاد از ارسال کمک‌های بشردوستانه همچون سوخت و غذا به غزه افزود: حماس همچنان بر باریکه غزه کنترل دارد و به توزیع کمک های غذایی می‌پردازد که می تواند زمینه ساز جذب نیروهای جدید در این جنبش باشد.

وی در ادامه در تشریح نگاه رهبران حماس به آینده غزه می نویسد: یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس هراسی از فشار نظامی اسرائیل ندارد. در چنین شرایطی دلیلی برای اینکه حماس خواستار تسریع توافق آتش بس و تبادل اسرا بدون اتمام پایان نبرد و ادامه حیات این جنبش در راس حکومت غزه باشد، وجود ندارد.

ایلاند در ادامه با حمایت از ایده تشدید فشارها بر مردم و غیرنظامیان بی گناه فلسطینی در نوار غزه ضمن پشتیبانی از احداث محور نتساریم در مرکز نوار غزه خواستار محاصره کامل شمال غزه شد.

این ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل با اشاره به حضور 300 هزار شهروند فلسطینی در شمال غزه و آواره شدن 500 هزار نفر دیگر از این منطقه از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی آواره شده اند خواستار تخلیه کلیه غیرنظامیان ظرف هفته های آتی از این منطقه و جلوگیری از ورود کلیه کمک های بشردوستانه به شما نوار غزه تا زمان پیروزی نهایی بر حماس شد.

 

طرح ارائه شده از سوی گیورا ایلاند به منظور محاصره کامل منطقه شمال غزه در شرایطی است که اسناد رسمی منتشرشده ازسوی وزارت دفاع آمریکا نشان می دهد که مقامات ارشد نظامی و امنیتی آمریکا نیز با این طرح موافق هستند و تنها خواستار اعطای فرصت کافی برای خروج غیرنظامیان از شمال نوار غزه هستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ