مایکروسافت بالاخره تأیید کرد که منوی تنظیمات ویندوز به‌طور کامل جایگزین کنترل‌پنل می‌شود

اقتصاد ایران: مایکروسافت قصد دارد کنترل‌پنل را به نفع منوی تنظیمات ویندوز، به‌طور کامل کنار بگذارد.

مایکروسافت برای اولین‌بار، برنامه‌ی تنظیمات را با انتشار ویندوز ۸ در سال ۲۰۱۲، معرفی کرد. کنترل‌پنل نیز یکی از بخش‌های قدیمی ویندوز به‌شمار می‌رود که از ابتدا در ویندوز ۱٫۰، با این سیستم‌عامل بوده است. کاربران می‌توانند در کنترل‌پنل به یک‌سری از تنظیمات خاص، دسترسی سریع داشته باشند. هرچند مایکروسافت در سال‌های اخیر و به‌مرور، یکسری از تنظیمات موجود در کنترل‌پنل را در منوی تنظیمات ویندوز ادغام کرد.

حالا بعد از گذشت چند سال، مایکروسافت در بیانیه رسمی اعلام کرد که منوی تنظیمات ویندوز، به‌طور کامل جایگزین کنترل‌پنل  می‌شود. اما مایکروسافت در بیانیه‌اش تاریخ دقیقی برای انجام این تغییرات مشخص نکرد و فقط به‌ اعلام رسمی آن در صفحه‌ی پشتیبانی خود بسنده کرد.

صفحه رنگی از یک نرم افزار
اولین کنترل‌پنل ویندوز
toastytech

برخی از مقامات ارشد مایکروسافت، اشاره کرده بودند که کنترل‌پنل ممکن است به نفع برنامه‌ی تنظیمات بازنشسته شود. به‌همین‌دلیل، هر زمان که مایکروسافت برخی تنظیمات را از کنترل‌پنل به برنامه‌ی تنظیمات منتقل می‌کرد، این حرکت عمدتاً به‌عنوان گامی جهت حذف کامل کنترل‌پنل تلقی می‌شد. مایکروسافت با انتقال تنظیمات افزایش دقت اشاره‌گر و جهت پیمایش موس به بخش تنظیمات در آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱، بیشتر از همیشه به این هدف نزدیک‌ شد.

اما چرا کنترل‌پنل هنوز وجود دارد؟ مایکروسافت می‌گوید که هنوز تمام گزینه‌های کنترل‌پنل را به برنامه‌ی تنظیمات خود منتقل نکرده است و علاوه‌براین، کاربران قدیمی ویندوز با کنترل‌پنل سازگاری بیشتری دارند تا بخش تنظیمات. تا زمانی که مایکروسافت بر این موانع غلبه کند، بخش کنترل‌پنل همچنان درخدمت کاربران ویندوز خواهد بود.

مقالات مرتبط
  • چطور منوی استارت ویندوز را سریع‌تر کنیم؟
  • به‌زودی قابلیت‌های پیشرفته‌ای به تنظیمات دوربین ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود

یکی از دلایل اصلی این تغییر، ساده‌سازی و یکپارچه‌سازی تنظیمات ویندوز است. با انتقال تمامی تنظیمات و جمع شدن آن‌ها در یک بخش، کاربران دیگر نیازی به جستجو در بخش‌های مختلف کنترل‌پنل نخواهند داشت. این امر به‌ویژه برای کاربران جدید و کسانی که با ویندوز آشنایی کمتری دارند، می‌تواند بسیار مهم باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ