پاکستان به قهرمان المپیک چقدر پاداش داد+تصویر

اقتصاد ایران: جایزه حدود ۹۰۰ هزار دلاری، از سوی مقامات پاکستان برای قهرمان المپیک این کشور اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،دولت پاکستان برای تقدیر از تاریخ‌سازی "ارشد ندیم" قهرمان پرتاب نیزه بازی‌های المپیک پاریس که ضمن رکورد‌شکنی، نخستین مدال طلا را پس از ۴۰ سال برای کشورش به ارمغان آورد جایزه ۸۹۷ هزار دلاری به او اختصاص داد.

این ورزشکار محبوب پاکستانی روز سه‌شنبه در حالی که جشن‌ها و مراسم شادمانی از تاریخ‌سازی او همچنان در کشورش پا برجاست این جایزه ۲۵۰ میلیون روپیه‌ای (۸۹۷ هزار دلاری) را دریافت کرد.
ارشد ندیم در کمال شگفتی کارشناسان موفق شد با پرتاب ۹۲.۹۷ متری در فینال مسابقات پرتاب نیزه مردان در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رکورد این رشته را ارتقا بخشد و مدال طلا را از آن خود کند.

شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در مراسمی ویژه‌ای که برای تجلیل از این ستاره دومیدانی پاکستان در اسلام آباد برگزار شد مبلغ ۱۵۰ میلیون روپیه (۵۳۸ هزار دلار) پاداش به او اختصاص داد.
  "ارشد ندیم" اولین طلای المپیک پاکستان را پس از ۴۰ سال برای کشورش به ارمغان آورد.

پاداش قهرمان المپیک در پاکستان: خودرو + 900 هزار دلار

شهباز شریف هنگام اعلام مبلغ جایزه اختصاص داده شده به این قهرمان المپیکی که پدرش یک کارگر روزمزد است، گفت که وی با کسب مدال طلای المپیک «لذت و شادمانی۲۵۰ میلیون پاکستانی را همزمان با جشن‌های سالروز استقلال» این کشور دو چندان کرده است.

نخست وزیر پاکستان سپس در همین راستا افزود: «امروز همه پاکستانی‌ها خوشحال هستند و روحیه کل کشور بسیار بالاست.»
این در حالیست که ساعاتی پیش از آن نیز مریم نواز، وزیر اعظم پنجاب، خود شخصا به خانه ارشد ندیم در روستایی واقع در منطقه چنو رفته و چکی به مبلغ ۱۰۰ میلیون روپیه (۳۵۹ هزار دلار) را تقدیم به او کرده بود.

خانم نواز همچنین سوئیچ یک خودروی جدید با پلاک ویژه «PAK ۹۲.۹۷» را به نشانه تقدیر از رکورد شکنی المپیک با انجام یک پرتاب ۹۲.۹۷ متری به ورزشکار پاکستانی تحویل داد.

پاداش قهرمان المپیک در پاکستان: خودرو + 900 هزار دلار

مریم نواز با اشتراک عکسی به همراه ارشد ندیم و مادرش، راضیه پروین در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به جایگاهی که این ورزشکار پاکستانی به آن دست یافته، نوشت: «ارتفاعاتی که دعاهای پدر و مادر، انسان را به آنجا می‌برد.»

وزیر اعظم پنجاب اعلام کرد که پاداشی به مبلغ ۵ میلیون روپیه (۱۸ هزار دلار) نیز به سلمان اقبال، مربی ارشد ندیم اختصاص داده شده است.

ارشد ندیم که اولین طلای المپیک پاکستان را پس از ۴۰ سال برای کشورش به ارمغان آورده از کسب این موفقت ابراز خوشحالی کرد و گفت امیدوار است با حفظ شرایط بدنی بتواند از رکورد جهان در رشته پرتاب نیزه نیز عبور کند.

پاکستان پیش‌تر برای آخرین بار در بازی‌های المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس موفق به کسب مدال طلا در مسابقات هاکی مردان شده بود.

تیم هاکی روی چمن پاکستان نیز پیش‌تر در بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ بارسلون با کسب مدال برنز این رقابت‌ها، آخرین مدال المپیکی را به نام این کشور ثبت کرده بود.
پاکستان در دنیای ورزش عمدتاً به دلیل قهرمانی در مسابقات بین‌المللی کریکت شهرت داد؛ این کشور سال ۱۹۹۲ قهرمان جام جهانی کریکت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ