همایش تئاتر عاشوراییان، اتفاق ارزشمند برای استان همدان است

اقتصاد ایران: همدان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، همایش تئاتر عاشوراییان را یک اتفاق ارزشمند و خوب برای استان همدان و شهرستان ملایر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ویژه شامگاه امروز ۳۱ مرداد ماه در مراسم اختتامیه همایش تئاتر عاشوراییان (تاک) در ملایر ضمن تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبد الله حسین (ع)، اظهار کرد: شهرستان ملایر دارای صبغه فرهنگی و هنری بالایی است و دو نشان جهانی را در کارنامه خود دارد.

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای تئاتر عاشوراییان در ملایر افزود: شاهد هستیم از مرکز به غرب کشور در همایش منطقه‌ای تئاتر عاشوراییان شرکت کردند و نمایش‌های بسیار باارزش و گرانقدر اجرا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه با بیان اینکه وقتی از شهر جهانی انگور و مبل و منبت صحبت می‌کنیم این اتفاق اگر به معنای واقعی رقم بخورد فکر بزرگ لازم دارد، گفت: مجموعه جهان‌کوچک (مینی‌ورلد) که مجموعه بی‌نظیری است و ده‌ها رویداد ارزشمند فرهنگی و هنری نشان‌دهنده این فکر بلند در شهرستان ملایر است.

ویژه در ادامه صحبت‌های خود، همایش تئاتر عاشوراییان را یک اتفاق ارزشمند و خوب برای استان همدان و شهرستان ملایر دانست و افزود: ضرورت دارد که زیرساخت‌ها و زمینه‌هایی لازم برای برگزاری باشکوه‌تر این رویداد در ملایر در سال‌های آینده انجام شود.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد برای تکرار این همایش در کنار مردم و مسئولان شهرستان باشد و تا حد توان کمک کند.

دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر اعتباراتی را اختصاص دهند

در ادامه مجید فرجی نیز با گریزی به صبغه فرهنگی و هنری نمایش آئینی و تعزیه خوانی در شهرستان ملایر افزود: کشور ما با موضوع تعزیه و شبیه‌خوانی شناخته شده و یک همبستگی و وابستگی بزرگی دارد.

شهردار ملایر و رئیس همایش منطقه‌ای تئاتر عاشوراییان با بیان اینکه تئاتر عاشوراییان با موضوع عاشوراییان به مناسبت ایام محرم و صفر و نزدیک شدن به ایام اربعین در ملایر برگزار شد افزود: در واقع این همایش بیانگر عمق تئاتر در ملایر است.

وی هر اقدام و هزینه‌ای در حوزه هنر را سرمایه‌گذاری دانست و تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم مصمم است تا در این حوزه اقدامات را توسعه و گسترش دهد.

فرجی با بیان اینکه بین ۲ تا ۵ درصد هر دستگاه اجرایی باید به حوزه فرهنگ و هنر تخصیص داده شود، افزود: با حمایت شورای شهر از حوزه فرهنگ و هنر این مبلغ را تا ۱۰ درصد افزایش دادیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری ملایر در حوزه‌های مختلف هنری مثل تئاتر و سینما توجه و اهتمام ویژه دارد و از تمام جشنواره‌ها حمایت می‌کنیم.

فرجی در ادامه صحبت‌های خود، از اختصاص حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در سال جاری برای حوزه فرهنگ و هنر توسط شهرداری ملایر خبر داد و تصریح کرد: در راستای ارتقای ظرفیت زیرساخت‌های فرهنگی هنری ۴ فرهنگسرا در ملایر ایجاد کردیم که ۲ فرهنگسرا در حال ساخت است و اقدامات اجرایی ۲ فرهنگسرا به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت‌های استاندار، سالن آمفی‌تئاتر ۱۲۰۰ نفری را در مجاور اداره ارشاد کلنگ‌زنی کنیم تا مکان مناسبی برای اقدامات فرهنگی شود.

در ادامه این برنامه، محمد قاسمی نیز با بیان اینکه از زمان فراخوان جشنواره، ۵۹ اثر از ۱۱ استان کشور ارسال شد، اضافه کرد: با نظر هیأت داوران، ۱۶ اثر برای بخش رقابتی در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی انتخاب شدند و یک بخش ویژه نیز شامل نمایشنامه‌خوانی شهدای غزه اضافه شد.

دبیر همایش تئاتر منطقه‌ای عاشوراییان افزود: ۱۱ روز این جشنواره با حضور ۶ استان کشور برگزار شد که ،۷ روز اول مختص اجرای عموم گروه‌های ملایر بود و ۳ روز پایانی نیز با حضور هیأت داوران، نمایش‌های راه یافته داوری شدند.

وی حضور گروه‌هایی از استان‌های کشور را موجب رونق این جشنواره دانست و گفت: با توجه به اینکه اولین دوره برگزاری این جشنواره بود، نقصان‌هایی داشت که امیدوارم سال بعد رفع شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ