احداث آبشخور حیات وحش توسط شهروند کیلانی در «کوه سفید»

اقتصاد ایران: دماوند- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند از احداث آبشخور حیات وحش توسط شهروند کیلانی در منطقه شکار ممنوع «کوه سفید» واقع در ارتفاعات کیلان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزا کریمی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پخش تصاویر آب خوردن حیات وحش از آبشخوری در منطقه شکار ممنوع کوه سفید از طریق رسانه‌ها، یک شهروند کیلانی با همکاری فرزندش به صورت داوطلبانه و با هماهنگی محیط بانان در ارتفاعات کیلان آبشخور حیات وحش احداث کردند.

وی ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند گفت: ادامه حیات انسان‌ها وابسته به طبیعت سالم و تنوع زیستی است و مهربانی با حیات وحش از خصلت‌های ناب اخلاقی و انسانی می‌باشد و همه ما باید برای حفاظت از انفال و امانت نسل‌های آینده تلاش کنیم.

میرزا کریمی افزود: حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت، همکاری و همدلی مردم و بخصوص جوامع محلی امکان پذیر نیست و آگاه سازی و فرهنگ سازی در این زمینه را مدیون رسانه‌ها و دوستداران و فعالین محیط زیست هستیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند در ادامه با اشاره به مصوبات کارگروه مدیریت پسماند فرمانداری شهرستان گفت: پیرو هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت، شهرداری‌ها و شرکت مدیریت پسماند شهرستان، زیر ساخت‌های جمع آوری، بی خطر سازی و دفع اصولی پسماندهای پزشکی و بیمارستانی شهرستان مهیا است و در راستای نقش نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست به استناد قانون مدیریت پسماند با تخلفات در این زمینه برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز درمانی موظف به تحویل پسماندهای پزشکی به پیمانکار مورد تأیید شبکه بهداشت و درمان می‌باشند و در صورت تخلیه آن در سطل زباله شهری به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.‌

میرزا کریمی افزود: در گشت و پایش کارشناسان این اداره از مراکز درمانی و مطب‌های رودهن سه اخطاریه زیست محیطی صادر شده است و خدمات شهری شهرداری‌ها موظف اند در صورت مشاهده تخلفات مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با پسماندهای عادی به صورت مستند و مکتوب مراتب را به این اداره و شبکه بهداشت شهرستان گزارش کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ