بسیج کردن ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای بازگشت زوار اربعین حسینی

اقتصاد ایران: ایلام-معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بسیج کردن ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای بازگشت زوار اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش امانی در نشست ستاد اربعین در پایانه مسافری برکت در مرز مهران اظهار داشت: بسیج کردن ظرفیت ناوگان اتوبوسی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین اولویت این سازمان است.

وی از پیش‌بینی موج ورود زائران از امروز به کشور خبر داد و با اشاره به این‌که مرزهای مهران، شلمچه و خسروی به ترتیب بیشترین تردد را دارند، ضرورت داشتن آمادگی کامل برای پاسخگویی به نیاز جابه‌جایی زائران را یادآور شد.

امانی گفت: ورود و خروج اتوبوس‌ها از شرایط خوبی برخوردار است و باید سعی شود در چند روز مانده تا اربعین حسینی، موازنه‌ای برای ورود و خروج اتوبوس‌ها برقرار باشد تا مشکلی برای تأمین ناوگان در مرز مهران ایجاد نشود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان، تجهیز پایانه‌های مرزی کشور به دوربین‌ها و مراکز پایش راهداری و حمل ونقل جاده‌ای

اتفاق بسیار خوبی بود که امسال توسط مرکز مدیریت راه‌های کشور انجام شد و این امکان فراهم شد تا ابزارهای مدیریتی در دسترس معاونین حمل و نقل قرار گیرد و امکان رصد و مدیریت ناوگان از پایانه‌های مرزی فراهم شود.

وی با بیان این‌که هرسال در ایام اربعین باید شاهد اتفاقات بهتری نسبت به سال گذشته باشیم، گفت: با اعزام ماشین‌آلات راهداری و دپوی ماشین‌آلات در مهران، باید برای بحران‌های احتمالی آمادگی کافی داشته باشیم و از هرظرفیتی جهت خدمت‌رسانی صادقانه، بی‌منت و باکیفیت به زائران استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان به حضور فعال همکاران در سکوها در پایانه‌برکت تأکید کرد و گفت: تهیه نرم افزار سامانه جامع پیش‌فروش بلیت در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دست تهیه است، امید است در اربعین سال آینده بیشترین ظرفیت بلیت‌ها پیش‌فروش شود تا در این خصوص برنامه‌ریزی بهتری برای زائران اربعین حسینی و شرکت‌های حمل و نقل انجام دهیم.

امانی از زائران خواست از همان مرزی که خارج می‌شوند، به کشور بازگردند تا برنامه‌ریزی مناسب برای برگشت و تأمین ناوگان انجام شود، همچنین زائران سعی کنند برنامه زمانبندی مناسبی برای سفرشان داشته باشند و با توجه به این‌که امسال تراز ورود و خروج متناسب است، امید است همین رویه تا پایان سفرهای اربعین ادامه داشته باشد.

وی به استفاده از نرم افزار مسافریار یا زائریار تأکید کرد و افزود: زائرانی که از خودروهای شخصی استفاده کردند، با نذر مسافر از ظرفیت خالی خودرو برای رساندن هموطنان به مقاصد استفاده کنند و به ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای کمک کنند تا برای همه زائران سرویس مناسبی فراهم شود.

امانی به رانندگان ناوگان شخصی توصیه کرد با توجه به سختی راه، گرمای هوا، پیاده‌روی و خستگی زیارت اربعین حسینی در طول مسیر برگشت در مجتمع‌های خدماتی رفاهی، موکب‌ها و پویش‌های چشم به راهیم سازمان استراحت کافی داشته باشند.

امانی همچنین از زائران خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها و پایانه‌های مرزی، کلمه مرز را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ ارسال و یا با تلفن گویای ۱۴۱ سازمان تماس بگیرند.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد با لطف الهی و عنایات ویژه حضرت سیدالشهداء (ع) و تلاش همه فعالان و همکاران، خدمات شایسته و مطلوبی به زوار اربعین ارائه شود و زوار سفرهایی ایمن و با آرامش تجربه کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ